Empire at War PBF

Empire at War PBF, jest to forum poświęcone PBF-om, na którym będą rozgrywane sesje strategiczno-ekonimiczno-polityczne w różnych światach, e epokach i klimatach.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Zasady militarne

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Zasady militarne   Czw Sie 07, 2014 7:18 pm

Wojna jest motorem postępu, a już na pewno na PBF-ach. Nic więc dziwnego, że mechanika dotycząca wojsk i wojny zajmuje większą część całości mechaniki. Opis wojny z punktu dyplomatycznego i politycznego jest w osobnym dziale, ten natomiast skupia się na

Ogólnie o wojsku

W grze mamy trzy występujące rodzaje wojsk. Są to:

   -Wojska lądowe
   -Marynarka wojenna
   -Lotnictwo

Spośród nich wyróżnione są oddziały i jednostki, które zostały opisane poniżej.

Wojna - podejście militarne

Gdy jeden z krajów wypowie wojnę drugiemu nadchodzi czas konfliktu zbrojnego. Najczęściej deklaracja wojny jest ogłaszana wraz z rozpoczęciem ataku.

Wojna podzielona jest na tury. Uczestnicy konfliktu, jak i osoby, które chcą w niej interweniować, muszą wysłać taktykę do przynajmniej jednego z mistrzów gry. Prewencyjne taktyki obronne powinny być umieszczone w temacie "Taktyka obronna", na forum wewnętrznym państwa, zwanym też tajnym forum.

Między następnymi turami wojny musi minąć co najmniej 24 godziny, podczas których jej uczestnicy będą mieli czas na napisanie taktyki. Najczęściej daty, do których będzie trzeba wysłać taktykę będą określone od razu, w temacie z wojną, której on dotyczy.

Czym jest taktyka?
Taktyka jest to zbiór rozkazów, które wykonają nasze wojska, często jest to opis tego jak będzie wyglądał postęp wojska wraz z zdobywaniem kolejnych terenów. Każdy gracz ma własne podejście do opisywania swoich strategii, dlatego też nie ma narzuconego jednego sposobu ich pisania. Ważne, aby była ona czytelna i dokładnie opisane były kierunki ataku(bądź też obrony), oraz liczebność wojsk biorących w nich udział. Mistrz gry bądź wojny nie powinien być zmuszony domyślać się jakie intencje miał autor taktyki. Aby taktyka była bardziej czytelna praktycznie zawsze stosuje się mapy.

Trzeba wiedzieć, że dowódcy naszych oddziałów to często osoby kompetentne i przystosują rozkazy do obecnych warunków, chyba że zostanie wyraźnie napisane, że ten rozkaz musi zostać bezwzględnie opisany. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie bez wyraźnego rozkazu wchodził prosto pod lufy karabinów. Aby gracze mieli większy wpływ na swoją kadrę oficerską na samym dole tego tematu są opisani dowódcy wojsk i ich umiejętności. Dobry generał łatwiej dostosuje taktykę do sytuacji na froncie i zwiększa szansę na zwycięstwo.

Tura wojny jest rozstrzygana na podstawie porównania taktyk i sił wszystkich stron. Pod uwagę brane są także wszelkie modyfikatory, jakie gracze mogą otrzymywać. Nie są one ściśle sprecyzowane po za trzema: poparciem w kraju, zaopatrzeniem i doświadczeniem, z których dwa ostatnie są opisane poniżej. Poparcie wpływa bezpośrednio na morale wojska i niskie poparcie może powodować dezercję, a nawet bunty.

O innych gracze będą informowani w pośredni sposób, a z częściej występujących będą to:
- korzystna lub niekorzystny pogoda
- zmęczenie wojsk
- choroby


Proszę zaznaczać w taktyce, kiedy ofensywa lub obrona jakiejś pozycji będzie miała status kluczowej. To będzie oznaczać, że dowodzący armią będą podejmowali wszelkie środki, aby tą pozycję zdobyć, albo utrzymać. Może to spowodować, że pozostałe rozkazy nie zostaną wykonane.






Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Sob Sie 09, 2014 4:22 pm, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Czw Sie 07, 2014 7:21 pm

Jednostki występujące podstawowo w grze to:

Milicja: D
Garnizon: D


Piechota: D
Kawaleria: D
Piechota zmotoryzowana: D
Piechota zmechanizowana: D

Piechota górska: D
Piechota morska: D
Piechota powietrzno-desantowa: D

Odziały specjalne: P

Ciężka artyleria: C

Lekkie czołgi: B
Czołgi: B


Myśliwce: S
Bombowce nurkujące: S
Bombowiec morski: S
Bombowce taktyczne: S
Bombowce strategiczne: S
Lotnictwo pokładowe - CAG - Carrier Air Group: E
Samoloty transportowe: S


Flotylla transportowa: O
Grupa eskortowa: O
Grupa niszczycieli: 2 (para okrętów)
Lekki Krążownik:
Ciężki Krążownik:
Pancernik:
Lotniskowiec:
Lotniskowiec eskorty:
Okręt podwodny:


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Pon Wrz 12, 2016 2:41 pm, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Czw Sie 07, 2014 8:03 pm

Wielkości oddziałów

Dywizja  - D - 10 tyś żołnierzy
Brygada - B - 5 tyś żołnierzy
Batalion - C - 1 tyś żołnierzy

Pułk lotnictwa - S - 50 samolotów
Eskadra - E - 10 samolotów

Pluton - P - 64 żołnierzy

Dywizjon okrętów - O - 16 statków



Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Pon Wrz 12, 2016 2:41 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Czw Sie 07, 2014 8:55 pm

Zaopatrzenie

Zaopatrzenie to wszystkie środki materiałowo-techniczne wykorzystywane do wyposażenia, wsparcia i utrzymania wojska. Głównymi jej składnikami są:
- amunicja
- żywność i woda - racje żywnościowe
- paliwo
- środki medyczne
- materiał techniczne
- części naprawcze

Dotyczy on tylko wojsk lądowych i powietrznych!

Zaopatrzenie produkowane jest przez fabryki zaopatrzenia i częściowo przemysł. Na potrzeby zasad uznaje się, że rolnictwo produkuje żywność, a fabryki zaopatrzenia przetwarzają ją na racje żywnościowe.

Każda oddział ma przypisane 3 współczynniki dotyczące zaopatrzenia:
zużycie zaopatrzenia w czasie pokoju/wojny/podczas ciężkich walk

Z tych wszystkich najbardziej interesują nas te dwa pierwsze, trzeci pozostawiamy mistrzom gry. Informuje nas on tylko, że możemy spodziewać się takiego zużycia zaopatrzenia przez ten oddział, gdy będzie on prowadził ciężkie walki w trakcie wojny. Dzięki temu możemy oszacować ile zaopatrzenia musimy zgromadzić, aby nie zabrakło jej dla oddziałów.

Gdy oddział ma zaopatrzenie i nie jest okrążony nic się nie dzieje i normalnie funkcjonuje. Jeżeli na front zostało przydzielonego za mało zaopatrzenia, wtedy zaczynają się problemy, które w skrócie możemy opisać dwoma stanami:
- cała armia nie ma zaopatrzenia
- zaopatrzenia nie wystarcza dla wszystkich, bądź każdy dostaje jej po równo i nikt nie ma pełnej efektywności.

Jednostki nie mające zaopatrzenia w czasie pokoju są rozwiązywane, ponieważ oznacza to, że ich kraju nie stać na ich utrzymanie. Istnieje możliwość dopłacenia za nierozwiązywanie jednostek, jednak jest to droższy sposób utrzymywania wojsk w czasie pokoju. W czasie wojny, dwie tury bez zaopatrzenia oznaczają to samo.

Gracz może w taktyce jasno powiedzieć, którą z opcji wybiera. Czy cofa z pierwszej linii oddziały bez zaopatrzenia, czy też rozdaje je po równo

Nieco inaczej sprawa ma się z okrążonymi oddziałami i tam wszystko zależy od sytuacji. Jeżeli oddział toczył intensywne walki, próbując się przebić może nie mieć np. amunicji i medykamentów, ale pozostało jeszcze innych materiałów. Gdy przez długi czas ukrywa się w lesie nie tocząc walk mogą mieć braki w racjach żywnościowych co także skończy się tragicznie.

Ile nasze oddziały mogą zabrać ze sobą zaopatrzenia
- Wojska lądowe - podwojony współczynnik zużycia w trakcie wojny
- Wojska powietrzne - tylko jednorazowy
- Flota - zasady specjalne

Dodatkowo za wojskiem podążają nieuzbrojone środki transportowe, które wiozą zaopatrzenie dla wojska. Ich ilość zależy od przydzielonej im ilości zaopatrzenia tak jest rozpatrywana.

Podczas wojny, gdy linia frontu jest ciągła wszystkie oddziały otrzymują zaopatrzenie z sztabu dowodzenia. Podczas pisania taktyki warto napisać ile przydzielamy zaopatrzenia każdej z armii, aby w razie kłopotów wiadomo było ile im jeszcze zostało.

Oczywistością jest to, że można niszczyć wrogowi jego zapasy zaopatrzenia, linie zaopatrzeniowe jak i je przejmować.


Zaopatrzenie floty

Do floty dotyczą się wszystkie powyższe zasady, prócz samego terminu. Okręty zaopatrywane są z baz morskich i stamtąd na okręty transportują je małe okręty transportowe. Każdy okręt ma zaopatrzenia dla samego siebie na całą turę wojny pływania, wraz z małym zapasem na powrót.

Dlatego też limit floty jaki możemy utrzymać zależy od poziomu bazy morskiej kraju. To bardzo uproszcza całą sprawę z zaopatrzeniem, ponieważ na morzu trudniej o to, a i trzeba by brać pod uwagę zasięg statków i jeszcze kilka czynników, które wszystko by komplikowały.[/b]


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Nie Sie 10, 2014 7:52 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Czw Sie 07, 2014 9:10 pm

Opisy jednostek:

Wojska Lądowe

Milicja - lokalne oddziały paramilitarne pozbawione wsparcia artyleryjskiego i cięższej broni, jak i logistycznego. Są podstawowymi oddziałami wszelkiej maści powstańców, rebeliantów, buntowników, ale i mogą to być ochotnicy wspierający wojska gracza.

Podstawowa wielkość oddziału:  Zależna
Bazowy koszt utrzymania: Zależny
Koszt rekrutacji: Zależny

Garnizon - lepiej wyposażone i wyszkolone oddziały lokalnych ochotników gdy nie ma etatów w wojsku są wcielani do wojsk garnizonowych i korpusów ochrony pogranicza. Oddziały te są przywiązane do swoich regionów i w czasie pokoju nie można ich przemieszczać, za to nie trzeba ich utrzymywać.

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0/0,5/1  - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: Zależny
Żołd: 0.2 mln

Piechota - zawodowe oddziały liniowe wojsk walczących pieszo. Są najbardziej uniwersalną jednostką, a przy tym najtańszym w utrzymaniu i rekrutacji pełnoprawnym oddziałem. Siła ognia żołnierzy jest wspierana przez kilka baterii dział artyleryjskich, przeciwlotniczych (od II gen) i przeciwpancernych(od II gen), a także CKM-y

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0,5/1/1,5 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 3 mln + 0,75 mln x gen
Żołd: 0,4 mln

Kawaleria - są to oddział jazdy konnej, które walczą z końskiego siodła, bądź też korzystają z koni, aby się przemieszczać. Mimo iż kolejne państwa z nich rezygnują, to mądrze wykorzystna wciąż może wiele namieszać w szeregach wroga. W skład oddziału wchodzi także lekka mobilna artyleria, ckm-y na wózkach, a nawet i samochody pancerne(od III gen).

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0,5/1/1,5 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 3 mln + 1 mln x gen
Żołd: 0,6 mln


Piechota zmotoryzowana - rodzaj piechoty wyposażonej w samochody terenowe, transportery opancerzone, a nawet bojowe wozy piechoty(od III gen), które służą jej przede wszystkim jako środki transportu na pole walki. Bardziej mobilna od zwykłej piechoty, ale posługuje się tymi samymi metodami walki.

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0,5/1/1,5 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 3 mln + 1,25 mln x gen
Żołd: 0,6 mln

Piechota zmechanizowana - rodzaj piechoty wyposażony nie tylko w transportery opancerzone do przewozu wojsk, ale i wozy pancerne. Dzięki temu jest bardziej mobilna w ataku niż piechota zmotoryzowana, a nawet szybsza od wojsk pancernych.

Po odkryciu technologii samobieżna platforma bojowa oddziały piechoty zmechanizowanej zyskują na mobilności i prędkości poruszania się, dzięki zastosowaniu dział SPA i SPA-A

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0,5/1/1,5 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji:  4 mln + 1,5 mln x gen
Żołd: 0,8 mln

Piechota górska - podklasa piechoty, która jest specjalnie wyszkolona i wyposażona do prowadzenia walk w trudnym, górskim terenie. Posiadają lżejszą artylerię, łatwiejszą do transportu w ciężkim i górskim terenie, przez co mają mniejsza siłę ognia i przebicia pancerza niż zwykłe.

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0,5/1/1,5 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 3 mln + 1 mln x gen
Żołd: 0,5 mln

Piechota morska - podklasa piechoty, która jest specjalnie wyszkolona i wyposażona do przeprowadzania desantów i zdobycie, a także przygotowanie wybrzeża na przybycie cięższych oddziałów. Również nie mają większego wsparcia artyleryjskiego co osłabia ich w walkach w głębi lądu, to jednak podczas desantu nie mają sobie równych, szczególnie gdy ich artylerią są pancerniki.

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0,5/1/1,5 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 3 mln + 1 mln x gen
Żołd: 0,5 mln

Piechota powietrzno-desantowa - podklasa piechoty, która jest specjalnie wyposażona i wyszkolona do przeprowadzania desantu powietrznego. Jest wspierana przez lekką artylerię i moździerzami, które zrzucana jest wraz z oddziałami lub ląduje po zdobyciu terenu lub nawet lotniska.

Podstawowa wielkość oddziału:  D
Bazowy koszt utrzymania: 0,5/1/1,5 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 3 mln + 1,5 mln x gen
Żołd: 0,6 mln

Ciężka artyleria -  Jest to cięższy odpowiednik artylerii polowej będącej przy innych oddziałach. Wyposażona w armaty na naboje kalibru 100-155 mm i haubice kalibru 150-200 mm. Charakteryzuje się dużą donośnością i siłą wystrzeliwanych pocisków, przez co doskonale nadają się do zwalczania artylerii wroga, niszczeniem umocnień polowych i dużych ugrupowań przeciwnika

Działa artylerii ciężkiej mają ciąg mechaniczny. Po odkryciu technologii samobieżna platforma bojowa oddziały ciężkiej artylerii zyskują na mobilności i prędkości poruszania się.

Podstawowa wielkość oddziału:  C
Bazowy koszt utrzymania: 0,2/0,3/0,4 - zaopatrzenia
Koszt rekrutacji:  2 mln + 1 mln x gen
Żołd: 0,1 mln


Lekkie czołgi - w skład tego rodzaju wojsk wchodzą lekkie i szybkie czołgi, opancerzone wozy bojowe i transportery opancerzone. Jest to najbardziej mobilna i najszybsza jednostka lądowa idealna do prowadzenia wojny błyskawicznej. Jej wadą jest mniejsza siła ognia, wsparcia artyleryjskiego i grubość pancerza, a także to, że nie dotrzymają pola cięższym czołgom, a nawet dobrze okopanym dywizjom wyposażonym w dużą ilość broni przeciwpancernej

Po odkryciu technologii samobieżna platforma bojowa oddziały wojsk pancernych zyskują na mobilności i prędkości poruszania się, dzięki zastosowaniu dział SPA i SPA-A

Podstawowa wielkość oddziału:  B
Bazowy koszt utrzymania: 1/1,5/2- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji:  5 mln + 2 mln x gen
Żołd: 1 mln

Czołgi - jest to najsilniejszy rodzaj wojsk lądowych. Wyposażany w wszelkiej maści czołgi od lekkich po ciężkie, wozy opancerzone, wsparcie artylerii i samochodów pancernych jest najcięższą jednostką na polu bitwy, dysponującą dużą siłą ognia.

Po odkryciu technologii samobieżna platforma bojowa oddziały wojsk pancernych zyskują na mobilności i prędkości poruszania się, dzięki zastosowaniu dział SPA i SPA-A

Podstawowa wielkość oddziału:  B
Bazowy koszt utrzymania: 1/1,5/2- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji:  7 mln + 2 mln x gen
Żołd: 1 mln

Oddziały specjalne - komandosi gotowi do różnego rodzaju akcji, wyposażeni w różne rodzaje broni i najlepsze wyszkolenie powoduje, że doskonale sprawdzają się tam, gdzie zwykłe oddziały wojskowe nie podołają.

Podstawowa wielkość oddziału:  P
Bazowy koszt utrzymania: Brak, ich ilość jest ograniczona dla każdego kraju
Koszt rekrutacji:  0,5 mln + 0,5 mln x gen
Żołd: brak

Komentarz: Akcje z użyciem oddziałów specjalnych bardzo często dodatkowo kosztują,  dlatego też nie ponosi się kosztów za ich utrzymanie.

Lotnictwo

Myśliwce -samoloty bojowe, których zadaniem jest zdobycie przewagi w powietrzu , a także przechwytywanie i zwalczanie wrogich maszyn.

Podstawowa wielkość oddziału:  S
Bazowy koszt utrzymania: 0,2/0,4/0,5- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 5 mln + 1,5 mln x gen
Żołd: 0,2 mln

Bombowce nurkujące - są to samoloty bojowe, których zadaniem jest niszczenie celów lądowych i morskich za pomocą bombardowania z lotu nurkowego. Dzięki temu te bombowce są skuteczniejsze w niszczeniu ruchomych i małych celów niż inne rodzaje bombowców.

Podstawowa wielkość oddziału:  S
Bazowy koszt utrzymania: 0,2/0,4/0,5- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 6 mln + 1,5 mln x gen
Żołd: 0,2 mln

Bombowiec morski - specjalne samoloty bojowe przystosowane do patrolowania morskiej przestrzeni, a potem zwalczania wrogich jednostek. Mimo, że w zwalczaniu okrętów mogą być łatwo zastąpione przez bombowce nurkujące czy też CAG(lotnictwo pokładowe), to ich rozmiar ma znaczenie jeżeli chodzi o możliwości patrolowe.

Podstawowa wielkość oddziału:  S
Bazowy koszt utrzymania: 0,2/0,4/0,5- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 6 mln + 2 mln x gen
Żołd: 0,3 mln

Bombowiec taktyczny - średniej wielkości, dwusilnikowe samoloty bojowe, które bombardują wroga z lotu poziomego. Małą celność zrzutu pionowego rekompensuje  udźwig samolotu co pozwala zasypać wroga gradem bomb. Jego cena rekompensuje mniejszą niż w przypadku większych bombowców strategicznych siłę bombardowania.

Podstawowa wielkość oddziału:  S
Bazowy koszt utrzymania: 0,2/0,4/0,5- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 8 mln + 2 mln x gen
Żołd: 0,3 mln

Bombowiec strategiczny - duże przynajmniej czterosilnikowe samoloty bojowe przystosowane do masowego bombardowania celu. Małą celność zrzutu pionowego rekompensuje największy z możliwych udźwig samolotu co pozwala zasypać wroga gradem bomb. Z racji kosztów i siły bombardowania uznawany za broń strategicznego znaczenia.

Podstawowa wielkość oddziału:  S
Bazowy koszt utrzymania: 0,2/0,4/0,5- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji:  10 mln + 2,5 mln x gen
Żołd: 0,3 mln

Samoloty transportowe - duże  czterosilnikowe samoloty przystosowane transportu i zrzutu wojsk i zaopatrzenia.

Podstawowa wielkość oddziału:  S
Bazowy koszt utrzymania: 0,3/0,4/0,5- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji:  8 mln + 2 mln x gen
Pojemność transportowa: 0,75P + 0,5P co trzecią generację
Żołd: 0,3 mln

Carrier Air Group(CAG) - Lotnictwo pokładowe - jest to mieszanka myśliwców i bombowców nurkujących, służąca na lotniskowcach. Są lepiej przystosowane do walk na morzach z pokładu lotniskowca, a dzięki wymieszaniu nie trzeba posiadać oddzielnych eskadr, co ma znaczenie ponieważ na lotniskowcach jest mało miejsca na samoloty. Z tego powodu też nie osiągają tak dobrych wyników na lądzie.

Podstawowa wielkość oddziału:  E
Bazowy koszt utrzymania: 0,04/0,08/0,1- zaopatrzenia
Koszt rekrutacji: 0,5 mln + 0,5 mln x gen
Żołd: 0,04 mln

[color=red]Samoloty pokładowe latają w eskadrach, nie skrzydłach, a więc po 10 samolotów. 5 eskadr jest równowartością 1 skrzydła)


Flota


Flotylla transportowa - w skład tej flotylli wchodzi kilka nieuzbrojonych okrętów transportowych

Podstawowa wielkość oddziału:  O - flotylla
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 12 mln + 1,5 mln x gen
Pojemność transportowa: 6P lub 10j zaopatrzenia lub 500j surowca
Żołd: 0,08 mln

Grupa eskortowa - w skład grupy eskortowej wchodzą różnej maści okręty eskortowe - głównie fregaty eskortowe, które chronią konwoje handlowe, a w przypadku działania na tyłach pełnią też zadania patrolowe i eskorty transportowców tak aby silniejsze okręty wojenne nie musiały podejmować się tej roli. Dobrze radzą sobie z okrętami podwodnymi, ale nie są w stanie przetrzymać samodzielnej walki z grupą większych okrętów.

Podstawowa wielkość oddziału:  O
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 20 mln + 2,5 mln x gen
Żołd: 0,1 mln

Niszczyciel - Dzięki mniejszym rozmiarom i większej szybkości są doskonałe do patrolowania wód, eskortowania okrętów klas wyższych jak i konwojów transportowych. Dzięki swojemu wyposażeniu są najlepszą bronią na wrogie okręty podwodne, a kilka niszczycieli tworzy dobrą zaporę ogniową przeciw wrogiemu lotnictwu

Podstawowa wielkość oddziału:  2
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 4 mln + 1 mln x gen
Żołd: 0,02 mln

Lekki Krążownik - klasa szybkich, słabiej opancerzonych i uzbrojonych krążowników, które przewodzą rajdom niszczycieli i patrolom, a także eskortują lotniskowce.

Podstawowa wielkość oddziału:  1
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 3 mln + 1,25 mln x gen
Żołd: 0,04 mln

Ciężki Krążownik - większe, mocno opancerzone i uzbrojone krążownik, noszą miano ciężkich krążowników, lub małych pancerników, z którymi mogą toczyć pojedynki. Są szybsze od pancerników i często to one dowodzą grupą mniejszych okrętów podczas szybkich akcji czy patroli, podczas gdy pancerniki zostawiane są na bitwy.

Podstawowa wielkość oddziału:  1
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 10 mln + 1,5 mln x gen
Żołd: 0,08 mln

Pancernik - klasa dużych, silnie opancerzonych i uzbrojonych, stanowiących trzon największych flot wojennych świadcząca o jej potędze. Przeznaczeniem pancerników jest zapewnienie panowania na morzach poprzez wygrywanie bitew artyleryjskich i niszczenie wrogich jednostek nawodnych wszystkich klas.

Podstawowa wielkość oddziału:  1
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 28 mln + 3 mln x gen
Żołd: 0,2 mln

Lotniskowiec - klasa okrętów, której głównym zadaniem jest prowadzenie operacji bojowych za pomocą bazujących na nich samolotów i przystosowana do tego celu konstrukcyjnie (pokład startowy)

Podstawowa wielkość oddziału:  1
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 22 mln + 3,5 mln x gen
Pojemność transportowa:  1P + 0,1P x gen  co drugą generację od II
Żołd: 0,3 mln

Lotniskowiec eskorty - mniejsze lotniskowce noszą nazwę lotniskowców eskorty. Duże lotniskowce najczęściej wchodzą w skład grup uderzeniowych i inwazyjnych, a te patrolują akweny morskie, eskortują ważne konwoje transportowe  

Podstawowa wielkość oddziału:  1
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 10 mln + 2,5 mln x gen
Pojemność transportowa:  0,5P + 0,1P x gen co trzecią generację od II
Żołd: 0,1

Okręt podwodny - klasa okrętów konstrukcyjnie przystosowana do prowadzenia działań i operacji zarówno na powierzchni, jak i pod wodą.

Podstawowa wielkość oddziału:  1
Bazowy koszt utrzymania: specjalne
Koszt rekrutacji: 1 mln + 0,75 mln x gen
Żołd: 0,015


Tonaż wg. statków

Na potrzeby zużycia zaopatrzenie przez okręty wojenne jest stworzony specjalny  "sztuczny" tonaż okrętów. Jest on potrzebny tylko i wyłącznie do Baz Morskich i wyliczania kosztów zaopatrzenia statków. Może być też elementem porównawczym flot.

Dywizjon transportowy:5
Dywizjon eskorty:10
Niszczyciel:2
Lekki krążownik:4
Ciężki krążownik:8
Pancernik:12
Lotniskowiec:10
Lotniskowiec eskorty:6
Okręt podwodny: 1



Pojemność Transportowa


Pojemność transportowa oznaczana jest literą P

Samoloty transportowe transportują wojska lądowe
Statki transportowe transportują wszystkie rodzaje wojsk
Lotniskowce transportują samoloty

Poszczególne oddziały zajmują następującą przestrzeń pojemności:
Milicja/Garnizon/Piechota/Górska/Morska: 1P
*Piechota powierzno-desantowa:0,75P
Ciężka artyleria: 0,5 P
Piechota zmotoryzowana i zmechanizowana/Kawaleria: 1,5P
Pancerne: 2P

CAG:0,2P
Myśliwce\Bombowce nurkujące: 1P
Bombowce taktyczne i morskie: 2P
Bombowce strategiczne i transportowe: 3P[/b]


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Wto Wrz 13, 2016 9:23 pm, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Czw Sie 07, 2014 9:31 pm

Cennik oddziałów

Milicja: Zależny
Garnizon: Zależny | zaopatrzenie 0/0,5/1 - zależna ilość tur

Piechota: 3 mln + 0,75 mln x gen 1 PP| zaopatrzenie 0,5/1/1,5 - 1 tura
Kawaleria: 3 mln + 1 mln x gen 1,5 PP| zaopatrzenie 0,5/1/1,5 - 1 tura
Piechota zmotoryzowana: 3 mln + 1,25 mln x gen 2 PP| 0,5/1/1,5 - 1 tura
Piechota zmechanizowana: 4 mln + 1,5 mln x gen 3 PP| 0,5/1/1,5 - 2 tury

Piechota górska: 3 mln + 1 mln x gen 1 PP| 0,5/1/1,5 - 1 tura
Piechota morska: 3 mln + 1 mln x gen 1 PP| 0,5/1/1,5 - 1 tura
Piechota powietrzno-desantowa: 3 mln + 1,5 mln x gen 1,5 PP| 0,5/1/1,5 - 2 tury

Odziały specjalne: 0,5 mln + 0,5 mln x gen 0,1 PP| Brak=Limit - 1 tura

Ciężka artyleria: 2 mln + 1 mln x gen 0,5 PP| zaopatrzenie 0,2/0,4/0,5 - 1 tura

Lekkie czołgi: 5 mln + 2 mln x gen 4 PP| 1/1,5/2 - 2 tury
Czołgi: 7 mln + 2 mln x gen 5 PP| 1/1,5/2  - 2 tury


Myśliwce: 4 mln + 1,5 mln x gen 3 PP | zaopatrzenie 0,2/0,4/0,5 - 1 tura
Bombowce nurkujące: 6 mln + 1,5 mln x gen 3 PP | zaopatrzenie 0,2/0,4/0,5 - 1 tura
Bombowiec morski: 6 mln + 2 mln x gen 5 PP | zaopatrzenie 0,3/0,5/0,6 - 2 tury
Bombowce taktyczne: 8 mln + 2 mln x gen 5 PP | zaopatrzenie 0,3/0,5/0,6 - 2 tury
Bombowce strategiczne: 10 mln + 2,5 mln x gen 7 PP | zaopatrzenie 0,3/0,5/0,7 - 2 tury
Lotnictwo pokładowe - CAG - Carrier Air Group: 0,5 mln + 0,5 mln x gen 0,3 PP | zaopatrzenie 0,04/0,08/0,1 - 1 tura
Samoloty transportowe: 8 mln + 2 mln x gen 4 PP  | zaopatrzenie 0,3/0,4/0,5 - 1 tura


Dywizjon transportowa: 12 mln + 1,5 mln x gen 8 PP - 1 tura
Dywizjon eskortowy: 20 mln + 2,5 mln x gen  10 PP 1 - tura
Niszczyciel: 4 mln + 1 mln x gen  1 PP - 1 tura
Lekki Krążownik : 3 mln + 1,25 mln x gen  1,5 PP - 1 tura
Ciężki Krążownik: 10 mln + 1,5 mln x gen  3 PP - 2 - tury
Pancernik: 28 mln + 3 mln x gen  5 PP - 3 tury
Lotniskowiec: 22 mln + 3,5 mln x gen  5,5 PP - 3 tury
Lotniskowiec eskorty: 10 mln + 2,5 mln x gen  3 PP - 2 tury
Okręt podwodny: 1 mln + 0,75 mln x gen  0,5 PP - 1 tura


Zasoby ludzkie

Każda jednostka wymaga posiadania odpowiedniej ilości rekrutów w postaci poborowych lub ochotników. Ich liczba zależy od całkowitej populacji danego kraju, w tym uwzględniając ludność rdzenną dla naszego kraju jak i nierdzenną, która mniej ochoczo będzie służyć okupantowi, lub metropolii.

System ten jest uproszczony, więc każda jednostka będzie pobierać tyle rekrutów jaki ma stopień organizacji, a więc:

- Dywizja - D - 10 tyś żołnierzy
- Brygada - B - 5 tyś żołnierzy
- Batalion - C - 1 tyś żołnierzy

- Szwadron - S - 50 samolotów - 100 pilotów
- Eskadra - E - 10 samolotów - 20 pilotów

- Dywizjon okrętów - O - 16 okrętów - 2 tyś marynarzy
- Grupa niszczycieli -  - 2 okręty - 500 marynarzy
- Lekki Krążownik - - 1 okręt - 800  marynarzy
- Ciężki Krążownik - - 1 okręt - 1 tyś marynarzy
- Pancernik - - 1 okręt - 2,5 tys marynarzy
- Lotniskowiec- - 1 okręt - 3 tyś marynarzy
- Lotniskowiec eskortowy - - 1 okręt - 1 tyś marynarzy
- Okręt podwodny - - 1 okręt - 100 marynarzy


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Pon Wrz 12, 2016 3:44 pm, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Czw Sie 07, 2014 10:28 pm

Generacje wojsk i modernizacja

Jednym z najważniejszych wskaźników potencjału bojowego wojsk jest ich wyposażenie i uzbrojenie. Dla uproszczenia stosuje się system generacji, w którym wyższy poziom zaawansowania technologicznego sprzętu odzwierciedlany jest przez wyższą generację wojsk.

W grze mamy IX generacji sprzętu wojskowego, które odpowiadają kolejnym rocznikom. Rok 1918 odpowiada zacofanemu wyposażeniu generacji 0, która odpowiada zacofanemu uzbrojeniu, które zostało sprzedane państwom typu Etiopia albo wykorzystywana przez powstańców.

1918 - 1926-1930-1932-1934-1936-1938-1940-1942-1944
..0..........I.........II.......III.....IV.......V.....VI.....VII....VIII......IX

Badanie generacji trwa jedną turę i wymaga jednego Centrum Naukowego, które będzie się nią zajmowało. Jedna generację można w ciągu tury rozwinąć tylko o jeden poziom.

Cennik badania generacji wojsk

Ceny generacji oblicza arkusz

Wyposażenie piechoty (Milicja, Garnizon, Piechota, Kawaleria)
Wojska specjalne (Piechota - Górska, Morska, Powietrzno-desantowa i oddziały specjalne)
Transportery piechoty (Piech. zmotoryzowana i zmechanizowana)
Wozy bojowe (Lekkie czołgi, Piech. zmechanizowana)  
Wojska pancerne (Lekkie czołgi, czołgi)

Samoloty jednosilnikowe (Myśliwce, Bombowce nurkujące):
Samoloty dwusilnikowe (Bombowce taktyczne i morskie)
Samoloty czterosilnikowe(Bombowce strategiczne i samoloty transportowe)
Lotnictwo pokładowe (CAG)

Okręty transportowe
Okręty eskortowe (Grupa eskortowa, niszczyciele)
Okręty pancerne (Lekki krążownik, Ciężki krążowniki, Pancerniki)
Okręty pokładowe  (Lotniskowce, Lotniskowce eskortowe)
Okręty podwodne:

* Oddziały Piechoty górskiej, morskiej i powietrzno-desantowej wymagają również przynajmniej takiego samego poziomu badać Wyposażenia piechoty

* Oddziały Piechoty zmechanizowanej wymagają również przynajmniej takiego samego poziomu badać Transportery bojowe

* Oddziały Lekkich czołgów wymagają również przynajmniej takiego samego poziomu badać Wojska pancerne

Powyższe rodzaje wojsk wymagają zbadania dwóch technologii na ten sam poziom, aby móc produkować oddziały tej generacji. Przykładowo mając 2 poziom wyposażenia piechoty i 3 poziom wojsk specjalnych możemy budować tylko II gen piechoty górskiej. Służy to zbalansowaniu jednostek.


Modernizacja jednostki


Istnieją dwa rodzaje modernizacji wyposażenia jednostki:

1) Unowocześnienie bieżącej konstrukcji. Taka modernizacja pozwala na ulepszenie dywizji o jedną generację w górę i dotyczy także okrętów.

Tak zmodernizowana dywizja nosi oznaczenie np. 1D Lekkich Czołgów III/IV - oznacza to, że jest to dywizja III generacji zmodernizowana pod IV.

Koszty modernizacji: Różnica ceny między oddziałem wyższej generacji do stanu obecnego.
Modernizacja wojsk zabiera połowę PP tego co produkcja nowego oddziału.

2) Wymiana wyposażenia jednostki. Dotyczy to zarówno wojsk piechoty, pancernych jak i lotniczych. Stary sprzęt może zostać przekazany do magazynów, odsprzedany lub przesunięty do mniej doświadczonej jednostki. Nie dotyczy okrętów.

Koszty modernizacji: Połowa kosztu wyprodukowania nowego oddziału
Modernizacja wojsk zabiera tyle samo PP co produkcja nowego oddziału.

Zmodernizować oddziały można dopiero gdy technologia się zbada, a więc dopiero w następnej turze - od tury w której badamy nową generację. Podczas badania generacji są tylko prototypy nowej broni i nie da się wdrożyć nowej generacji do produkcji przemysłowej.


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Pon Wrz 12, 2016 3:46 pm, w całości zmieniany 13 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Pią Sie 08, 2014 12:30 pm

Rozmieszczenie wojsk

Nie raz, nie dwa o przebiegu wojny decydowało głównie to, gdzie rozlokowane były wojska. Jest ono ważne nawet dla takich kraju jak Czechosłowacja czy Boliwia, nie mówiąc już o ZSRR czy potęgach kolonialnych, które swoim terytorium opasują cały świat. To czy przeciwnik trafi na solidnie umocnione pozycje wojsk czy na pustą przestrzeń aż pod stolicę zależy od tego jak rozstawione będą oddziały wojskowe.

O tym jak dokładnie będą rozmieszczone wojska decyduje gracz, ale musi być on czytelny i jasno określony, tak aby mistrz gry nie musiał się domyślać gdzie są te wojska. Przydatna będzie mapa, na której oznaczone będą pozycje jak i rozległość granicy/frontu pilnowanego przez daną armię.

Proszę zastosować podział na kontynenty i zgrupowania, a także stałe uaktualnianie rozmieszczenia wojsk. W przypadku rozmieszczenia oddziałów, ale nie aktualizowania ich o nowe oddziały przyjmuje się, że są one pod stolicą. Chyba, że podczas rekrutacji zostanie zaznaczone, gdzie te oddziały są tworzone.

Brak rozmieszczenie wojsk oznacza zgodę na odgórny podział wojsk przez mistrza gry, który najczęściej będzie oznaczał, równy podział sił na każdą granicę jaką państwo posiada. Nie trzeba wspominać, że o ile Estonii to niewiele zmieni, to potęgi kolonialne będą miały swoje wojska wszędzie czyli nigdzie na tyle silne, aby coś zdziałały.


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Nie Sie 10, 2014 12:44 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Pią Sie 08, 2014 3:07 pm

Doświadczenie oddziałów

Czym poznać świeżych rekrutów od weteranów wielu bitew, dla których wojna to nie pierwszyzna?
Aby rozróżnić oddziały, które podczas toczonych wojen dobyły doświadczenie został wprowadzony następujący podział.

Doświadczenie jednostek dzielimy na:
- * - doświadczeni
- ** - weterani
- *** - elita

Im wyższy poziom doświadczenia, tym trudniej go osiągnąć. Poziom elitarny jest naprawdę trudny do zdobycia, a nawet wtedy będzie wymagał dodatkowego wydatku finansowego. Poziom 0 doświadczenia, to wstępne szkolenie wojskowe. Niewyszkolone wojska partyzanckie i milicja w znaczeniu doświadczenia startują z poziomu -1.

Jaki to będzie miało wpływ na wojny? Doświadczone jednostki wzmacniają morale mniej doświadczonych jednostek, a pojawienie się na danym fragmencie elitarnego oddziału oddziałuje na nie jeszcze bardziej. Dodatkowo jednostki te o wiele lepiej walczą, a pozbawione dowództwa także będą lepiej sobie radziły niż inni.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady militarne   Pią Sie 08, 2014 4:53 pm

Dowódcy

Czym była by armia bez sztabu dowodzenia i dowódcy, która zarządza tym całym burdelem zwanym wojskiem?

Dowódcy są to generałowie i admirałowie, który dowodzą przydzielonym im wojskiem, kierując się rozkazami i wytycznymi naczelnego wodza - gracza. To oni dbają o to, aby zostały wykonane rozkazy, a także są najbardziej kompetentni by zmieniać je tak, aby dostosować się do wymogów pola bitwy.

Każdy dowódca otacza się swoim sztabem dowodzenia i niewielką eskortą, która dba o ich bezpieczeństwo i osłania ich tyły w razie natarcia wroga.

Dowódcy różnią się od siebie umiejętnościami, doświadczeniem jak i może posiadać specjalizacją:

Każde mocarstwo na start otrzymuje 4 dowódców, średnie kraje 2, a najsłabsze 1. Gracz ustala dla każdego z nich czy jest to admirał czy generał i podaje jego nazwisko. Następnie mistrz gry będzie losował ich statystyki.

Podczas gry również można rekrutować dowódców lub awansować ich z dowódców oddziałów, jeżeli taki wyrośnie podczas wojny. Należy tylko pamiętać o tym, że generałowie mają własne ambicie i mogą ze sobą rywalizować.

Koszt rekrutacji dowódcy to 1 mln i 1 PP.

Specjalizacje generałów:
- Pierwszowojenny - dowodził w czasie I wojny światowej i ma tendencję do wojny pozycyjnej jak i używania piechoty, nie wykorzysta całego potencjału nowoczesnego sprzętu, czołgów i lotnictwa
- Dowódca piechoty - najlepiej dowodzi wojskami klasycznej piechoty lub piechotą zmotoryzowaną
- Czołgista - wie jak wykorzystać będące pod dowództwem siły pancerne i piechotę zmechanizowaną, aby wykorzystać jej pełny potencjał.
- Awiator - jego domeną jest powietrze, doskonale zna się na taktykach walki w powietrzu i bombardowań
- Sztabowiec - lata pracy w sztabie wiele uczy, ale rzadko kiedy znajduje się na pierwszej linii frontu. Jednak dzięki temu potrafi skoordynować działania różnych rodzajów wojsk, a także zadbać o zaopatrzenie.
- Partyzant - przez lata dowodził grupkami partyzantów i dzięki swojemu doświadczeniu wie jak mogą oni zaszkodzić wrogowi
- Generał z urodzenia - od dziecka wychowywał się w rodzinie z wojskowymi tradycjami, a jego przodkowie byli generałami. Odziedziczył po nich talent, a wiedza jaką nabył dotychczas daje mu wszechstronność i obeznanie na polu bitwy

Specjalizacje admirałów:
- Pierwszowojenny - dowodził w czasie I wojny światowej i najsilniej wierzy w moc dział pancerników, niż potencjał bojowy lotniskowców
- Pancerniak - najbardziej ceni siłę ognia ciężkich okrętów i umie ją wykorzystać, ale zarazem nie gardzi lotnictwem tak samo jak starzy admirałowie.
- Lotnik - jego kariera rozpoczęła się na lotniskowcu i trwała aż do objęcia pozycji admirała. Jest świadom tego, że dzisiejsze bitwy morskie to także pojedynek w powietrzu i wie jak wykorzystać samoloty do pokonania wroga.
- Rajder - przez lata dowodził grupami lekkich okrętów i wie jak wykorzystać ich zalety i wady zarówno w bitwie jak i rajdów na wrogie konwoje.
- Łowca podwodniaków - pracował nad sposobami zwalczania okrętów podwodnych i teraz jego doświadczenie może się przydać
- Podwodniak - najlepiej czuje się dowodząc okrętami podwodnymi, a jego doświadczenie zwiększa ich efektywność w boju .
- Admirał z urodzenia - wychował się w rodzinie z tradycjami, a jego przodkowie także posiadali pozycje we flocie. Dzięki temu jest on dziecka uczony na admirała i jego wszechstronność i obeznanie w taktykach jest przydatne

Dodatkowo bezklasowe specjalizacje to:
- Strateg - dowódca jest doskonały w dowodzeniu kampaniami wojennymi, koordynacji ataków i zaopatrzenia.
- Taktyk - dowódca posiada niezwykle rozwinięty zmysł taktyczny, pozwalający mu przewidzieć na polu bitwy niektóre ruchy przeciwnika. Niestety zawodzi, jeżeli chodzi o planowanie całej kampanii wojennej.
- Obrońca - dowódca najlepiej radzi sobie w obronie i jeżeli będzie miał czas na okopanie pozycji i ich przygotowanie może się tam długo bronić. Niestety nie jest tak pewny siebie podczas prowadzenia ofensywy.
- Zdobywca - dowódca jest urodzonym zdobywcom i doskonale czuje się prowadząc atak i zna wiele różnych sposobów na przełamanie obrony wroga. Mimo, że wie jak pokonać obronę, to nie jest tak dobry podczas defensywy.
- Upolityczniony – dowódca ma zwyczaj mieszać się w politykę i aspirować do wyższych stanowisk przy pomocy polityków. Z tej racji jest także postacią medialną, która często rzuca się w oczy i jego zwycięstwa lub porażki są bardziej odczuwalne przez społeczeństwo.



Umiejętności i doświadczenie

Umiejętności dowódców są losowane podczas jego rekrutacji bądź awansu.
Skala umiejętności jest od 1 do 20. Im bardziej kompetentny dowódca, tym lepiej sobie radzi w dowodzeniu swoją armią.

Doświadczenie generałów oznacza się w następujący sposób:
- * - doświadczony
- ** - weteran
- *** - doświadczony weteran
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Zasady militarne   

Powrót do góry Go down
 
Zasady militarne
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Zasady działania forum
» Gry karciane
» Zasady szkolenia
» Zasady i opisy genetyk
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Empire at War PBF :: Dział techniczny :: Zasady Gry-
Skocz do: