Sadzio
Liczba postów : 96 Join date : 09/08/2014
| Temat: Mechanika [ testowa jeszcze ] Pią Wrz 12, 2014 8:51 pm | |
| Metro PBF.
Tematy.
Państwo.
- Kod:
-
[b]Nazwa :[/b] [b]Ustrój :[/b] [b]Zajmowane stacje [ stolicę pogrubić ] :[/b] [b]Poparcie dla władz :[/b] [b]Liczba ludności :[/b] [b]Głowa państwa :[/b]
Gospodarka.
- Kod:
-
[b]Złom :[/b] [b]Drewno :[/b] [b]Elektronika : [/b] [b]Paliwo :[/b] [b]Specjalne przedmioty :[/b]
[b]Naboje 5,45 :[/b]
[b]Sektory gospodarcze :[/b]
Wojsko.
- Kod:
-
[b]Broń :[/b] [b]Amunicja :[/b]
[b]Oddziały wojskowe :[/b] [b]Stalkerzy :[/b]
Mechanika rozgrywki.
Militaria.
Jednostki wojskowe gracze tworzą według własnej wizji. Należy opisać jej wyposażenie, wymogi przyjęcia [ wszykolenie, wszak nie każdy w metrze to idealny żołnierz ] oraz krótko ogólnie ją opisać. Admin wyceni taką jednostkę podając jej koszt, a także liczbę osób zdolnych przynależeć do takiej jednostki [ ile jest osób na tyle wyszkolonych ]. Jeśli liczba nie zadowoli gracza zawsze można zmniejszyć wymogi...
Specjalnymi jednostkami są stalkerzy. Jest ich mało, ale posiadają znakomity sprzęt oraz świetne przeszkolenie. To oni głównie są wysyłani na powierzchnie oraz do zadań specjalnych. Są szanowani w całym metrze co skutkuje że mogą nadawać się na dobrych dyplomatów. Służąc w armii państw są prawdziwą elitą która może jednak odejść jeśli uznają to za właściwe.
Gospodarka.
Główną, szeroko przyjętą walutą w metrze są oryginalne naboje 5,45 mm. Wprawni ludzie potrafią odróżnić oryginały od naboi produkowanych w metrze, nawet tych próbujących naśladować oryginalne naboje. Strzelanie z tej amunicji uważane jest za marnotrastwo - w końcu strzela się pieniędzmi. Zamiast nich używa się do walki produkowanych w metrze naboi chałupniczych.
Gospodarka w Metrze może opierać się na różnych aspektach. Rajdy na powierzchni po złom czy drewno, hodowanie zwierząt na stacji, zajmowanie się plantacjami herbaty, produkcja broni, amunicji, pobieranie ceł w kluczowych odcinkach linii. Sposobów jest wiele, a droga jaką kraj podaży zależy wyłącznie od gracza.
Stawianie budynków produkcyjnych itp, następują drogą opisową. Gracz opsiuje budynek który chce postawić. Ile osób będzie mogło w nim pracować, co będzie produkował. Wytworzone przedmioty zostaną dodane do magazynów frakcji, a następnie tam zostaną do czasu wykorzystania lub sprzedania. Sprawa ma się inaczej z żywnością. Od wyprodukowanej żywności będzie automatycznie odbierania żywność wymagana aby zaspokoić mieszkańców państwa. Ewentualnie jeśli rząd każę przyciąć racje konsumpcja zmaleje, tak samo morale i siła. Jeśli zacznie jednak drastycznie brakować żywności ludzie zaczną uciekać... lub umierać.
Populacja.
W Metrze uchowało się nie dużo osób, dlatego pojedyczne stacje nie są zbyt ludne. Każdy człowiek jest na wagę złota, nie ważne czy to kobieta, mężczyzna, stary, młody. Ponieważ w metrze nie rodzi się za dużo dzieci każda strata boli i trudno ją odrobić. Masowe ucieczki z kraju mogą spowodować dosłowne załamanie się kraju. Wszelkie epidemie i choroby, niezależnie jakie są ogromnym zagrożeniem. Od zarażonych stacji zazwyczaj reszta świata próbuje się odciąć, dlatego trzeba dbać o choć minimalny porządek na stacjach. Jak już pisałem każdy człowiek jest na wagę złota, a choroby w tak małej społeczności potrafią wymordować całe kraje.
Ideologie i ustroje.
Wiele stacji łączy czysty rachunek zysków i strat. Niektóre łączy natomiast ideologia. W metrze do czasu wielkiej wojny prężnie rozwijały się ideologie takie jak faszyzm w IV Rzeszy, socjalizm w Linii Czerwonej czy wolny rynek w Hanzie. Ideologia określa twój kraj, a także nastawienie twojej rdzennej ludności do twoich poczynań, a także nastawienie obcej ludności do Ciebie. Np, współpraca Hanzy z Linią Czerwoną odbiłaby się obustronnym spadkiem poparcia.
Ustrój jaki panuje w kraju także wiele znaczy. Jeśli mamy w kraju chociażby demokracje oznacza to że kraj może szybko ugiąć się pod ilością niepokojów. Chyba że jest to pozorna demokracja. Ustrój jaki wybierzemy definiuje zakres możliwości rządu, a także styl rozgrywki.
Technologie.
Technologie to głównie technologie wojskowe. Plany broni można znaleźć na opuszczonych stacjach, odkupić od innych stacji, można stworzyć próbując odtworzyć dostępny egzemplarz broni. Oczywiście im lepsza tym droższe koszta, a także wyższe wymagania tworzenia. Jeśli nie mamy na stacji wprawionych rzemieślników, albo inżynierów to konstruowanie broni może być trudniejsze, a co dopiero samodzielne planowanie czy badanie. Post apokaliptyczny świat wymaga innowacji, a także ludzi zdolnych te innowacje wprowadzać i wymyślać. A Ci nie są na każdej stacji... Zawsze można jednak poprosić o wsparcie ludzi z innych stacji, czy to graczy, botów czy NPCów pokroju Polis.
Surowce.
Złom - metalowe części samochodów, trakcji, lamp, torów. Dosyć pospolity, ale stanowiący podstawę niemal całej chałupniczej broni i amunicji w metrze, Drewno - pospolite drewno do opału lub produkcji prymitywnej - mniej lub bardziej - broni typu kusze, łuki, Elektronika - cenne części mogące zostać wykorzystane przy budowie połączeń "telefonicznych", sieci światła czy produkcji pojazdów, Paliwo - paliwo używane do napędzania agregatów prądotwórczych lub pojazdów, Specjalne przedmioty - specjalne cześci nie podchodzącę pod wyższe kategorie bądź wyjątkowo wyróżniające się na ich tle,12 Wrzesień 2014, by Sadzio Company. | |
|