Empire at War PBF

Empire at War PBF, jest to forum poświęcone PBF-om, na którym będą rozgrywane sesje strategiczno-ekonimiczno-polityczne w różnych światach, e epokach i klimatach.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Edycja Fantasy

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 7:05 pm

Brak mapy, przynajmniej na początku.
Każdy gracz startuje w innej lokacji, a raczej terenie wybranym przez siebie.
Startują jedynie z zapasem żywności i grupką istot które wybrali, niekoniecznie ludzi.
Także muszą na początku zająć się eksploracją, budową schronień, szukaniem żywności, "rozmnożeniem się" itd.
1 dzień w realu - 3 miesiące w grze.
Każda rasa posiada plusy i minusy, np. do rozrodu, walki wręcz itd.
Oraz specjalne umiejętności odkrywane jednak wraz z postępem w grze.


Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 7:41 pm

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 7:52 pm

Ewentualnie bez jakiejś rozbudowanej mechaniki, jeden czy dwa działy państwa.
Działania czysto fabularne, o powodzeniu np. wypraw i tego co na nich znajdziemy decyduje rzut kostką.

http://www.wizards.com/dnd/dice/dice.htm

Gracz wybiera opcje np.
a) wysyłamy zwiad na południe
b) wysyłamy grupę zwiadowczą w poszukiwaniu żywności w okolicy
c) budujemy prowizoryczne schronienia
d) wysyłamy zwiad na północ
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 8:06 pm

Nieumarli - stwory te są ciałami niegdyś zmarłych istot, u których proces śmierci został zakłócony lub które zostały ożywione za pomocą zakazanej magii, rytuałów lub magicznych mikstur. Istoty te powracają do życia w różnej postaci, zależnej od sposobu ich ożywienia. Od szkieletów i zombie, po wampiry i licze.

Zalety:
+Po wygranej bitwie, ożywiają część poległych zasilając własną armie.
+Nie potrzebują żywności, ani złota do utrzymania.
+Stosunkowo tanie jednostki

Wady:
-Słabe przeciwko każdej formie magii
-Nieumarli posiadają zwiększony poziom trudności jeśli chodzi o badania
-Nie można ich leczyć
-Zła reputacja
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 8:07 pm

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 8:09 pm

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 8:16 pm

Pole Uprawne - przynosi 100 zysku złota na turę. Każdy poziom kosztuje 250 szt. złota
Port Rybacki - przynosi 200 zysku złota na turę. Każdy poziom kosztuje 500 szt. złota
Tartak - przynosi 300 zysku złota na turę. Każdy poziom kosztuje 750 sztuk złota
Kopalnia złota/ srebra - przynosi 500 zysku złota na turę, jeśli w prowincji znajduje się odpowiednie złoże. Kosztuje 1000 szt. złota. Max 3 kopalnie na złoże.
Port handlowy - przynosi 1000 zysku złota na turę (wymaga odpowiedniej technologii)


Doki - umożliwiają budowę okrętów wojennych i transportowych, utrzymanie kosztuje 50 złota na turę
Warsztat - umożliwia budowę machin oblężniczych, utrzymanie kosztuje 30 złota na turę
Stajnia - umożliwia rekrutowanie kawalerii, utrzymanie kosztuje 20 złota na turę

Schemat wyceny wojsk:
Lekkozbrojni: koszt 150 szt. złota, koszt utrzymania 20 szt. złota
Pikinierzy: koszt 250 szt. złota, koszt utrzymania 30 szt. złota
Ciężka Piechota koszt 500 szt. złota, koszt utrzymania 70 szt. złota
Lekka Kawaleria koszt 350 szt. złota, koszt utrzymania 100 szt. złota
Kawaleria koszt 650 szt. złota, koszt utrzymania 125 szt. złota
Ciężka Kawaleria koszt 1000 szt. złota, koszt utrzymania 200 szt. złota
Katapulta koszt 1000 szt. złota, koszt utrzymania 100 szt. złota
Balista koszt 800 szt. złota, koszt utrzymania 80 szt. złota
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 8:20 pm

Gnomi wojownicy: lekka zbroja, broń ręczna, tarcza - 500 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Gnomi kusznik: kusza 1000 szt złota(utrzymanie 1 jedzenia)
Gliniany golem: gliniana zbroja, dwa miecze, szybszy od innych golemów, odporny na magię 1000 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Kamienny Golem: kamienna zbroja, kamienna łapa, odporny na magię 1500 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Arkebuzy – elitarni strzelcy, arkebuzy, sztylety, lekkie zbroje, ich pociski przebijają nawet ciężkie pancerze, 3000 szt złota(utrzymanie 1 jedzenia)
Żelazny Golem - elitarna jednostka, olbrzym, zamiast rąk posiada ostrza, odporny na magię-4000 szt złota (utrzymanie 0.4 many)

Balista 2000 szt złota
Taran 2000 szt złota
Katapulta 2000 szt złota
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 8:20 pm

Mroczne elfy:

Mroczna piechota –zbroja, broń ręczna, pika-500 szt złota(utrzymanie 1 jedzenia)
Mroczny łucznik- łucznik-500 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Szkielet wojownik - broń ręczna, tarcza, nieumarli -300 szt złota

Mroczni jeźdzcy - kawaleria, miecze, włócznie, tarcze, lekkie zbroje -2000 szt złota(utrzymanie 3 jedzenia)
Pająk - zaawansowana piechota, silnie trujące ataki-2000 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)

Mroczna Straż - ciężkozbrojny oddział wyposażony w halabardy-2500 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Assasyni - elitarni, zatrute sztylety i szable, wszelkie zabójcze akcesoria, łatwo się ukrywa-3000 szt złota(utrzymanie 1 jedzenia)

Pajęcza królowa - Składa jaja na zabitych przez nią przeciwnikach z których po pewnym czasie wykluwają się pająki-4000 szt złota(utrzymanie 5 jedzenia)
Egzekutorzy - elitarne ciężkozbrojne oddziały mrocznych elfów wyposażone w zabójcze dwuręczne miecze -4000 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Czarnoksiężnicy - magowie, kostury-2000 szt złota(utrzymanie 0.2 many)

Minotaury

Minotaur wojownik: korbacz, tarcza, skóra -1000 szt złota (utrzymanie 2 jedzenia)
Minotaur rębacz: dwie bronie ręczne, zbroja -1000 szt złota (utrzymanie 2 jedzenia)
Ciężkie minotaury: ciężkie zbroje, tarcze, włócznia lub topór dwuręczny, -2500 szt złota (utrzymanie 2 jedzenia)
Minotaury giganci: elitarna jednostka gigantów, młot dwuręczny, skóra-4000 szt złota (utrzymanie 4 jedzenia)
Szaman Minotaur - słaby mag-1000 szt złota(utrzymanie 0.1 many)

Owce - służące jako pożywienie, do odzyskiwania zdrowia (szczególnie przydatne do leczenia gigantów)-100 szt złota (utrzymanie 1 jedzenia)

Taran-2000 szt złota
Katapulta-2000 szt złota

Obrazek

Demony

Wojowniczy sługa - heretyk opętany przez demoniczne moce, miecz, tarcza, lekka zbroja-500 szt złota
Imp - latająca jednostka walcząca na dystans, strzelająca kulami energii, wysysa duszę z poległych wrogów po bitwie-1000 szt złota (utrzymanie 0.1 many)
Sukkub - latająca jednostka walcząca dwoma płonącymi mieczami, lekka zbroja, wysysa duszę z poległych wrogów po bitwie-2000 szt złota(utrzymanie 0.3 many)
Naga - demoniczny półczłowiek pół wąż z czteroma ramionami, odporny na magię, cztery bronie jednoręczne, lekka zbroja-4000 szt złota(utrzymanie 0.3 many)

Demon - elitarna jednostka demonów zaawansowany latający mag/wojownik, wysysa duszę z poległych wrogów po bitwie-4000 szt złota(utrzymanie 0.4 many)
Przywoływacz - demoniczny mag, może przywoływać impy i sukkuby, po bitwie wysysa manę z ciał poległych wrogów.-2500 szt złota(utrzymanie 0.5 many)


Gnomy

Gnomi wojownicy: lekka zbroja, broń ręczna, tarcza - 500 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Gnomi kusznik: kusza 1000 szt złota(utrzymanie 1 jedzenia)
Gliniany golem: gliniana zbroja, dwa miecze, szybszy od innych golemów, odporny na magię 1000 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Kamienny Golem: kamienna zbroja, kamienna łapa, odporny na magię 1500 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Arkebuzy – elitarni strzelcy, arkebuzy, sztylety, lekkie zbroje, ich pociski przebijają nawet ciężkie pancerze, 3000 szt złota(utrzymanie 1 jedzenia)
Żelazny Golem - elitarna jednostka, olbrzym, zamiast rąk posiada ostrza, odporny na magię-4000 szt złota (utrzymanie 0.5 many)

Balista 2000 szt złota
Taran 2000 szt złota
Katapulta 2000 szt złota


Jaszczury

Wężowy wojownik - chopesz, tarcza, 500 szt złota (utrzymanie 1 jedzenia)
Wężowy łucznik - łuk, 800 szt złota (utrzymanie 1 jedzenia)
Kameleon - zatruty miecz, trudny do wykrycia, dzięki ulepszeniu może stawać się na krótki czas niewidzialny, 1000 szt złota(utrzymanie 3 jedzenia)

Jaszczurzy jeździec - jaszczurza kawaleria, lanca, miecz, szczęki, najszybsza jednostka w grze, 2000 szt złota(utrzymanie 4 jedzenia)
Naga - demoniczny półczłowiek pół wąż z czteroma ramionami, odporny na magię, cztery bronie jednoręczne, lekka zbroja, 4000 szt złota (utrzymanie 0.3 many)
Słoneczny kapłan - mag jaszczurów (utrzymanie 0.4 many)

Insektoidy

Szkielet wojownik - broń ręczna, tarcza, nieumarli -300 szt złota
Skarabeusz - jednostka dystansowa strzelająca kulą ognia, 600 szt złota (utrzymanie 1 jedzenia)
Skorpion - potwór walczący w zwarciu, szczypce, kolec jadowy, chitynowy pancerz, 800 szt złota (utrzymanie 1 jedzenia)
Pajęcza królowa - Składa jaja na zabitych przez nią przeciwnikach z których po pewnym czasie wykluwają się pająki. 4000 szt złota(utrzymanie 4 jedzenia)
Pająk - zaawansowana piechota, silnie trujące ataki 2000 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Wielkie mrówki - budowniczowie, słaba jednostka walcząca w zwarciu, szczęki 500 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Skorpioczłowiek - elitarna jednostka insektoidów, inteligentna, silniejsza i szybsza niż zwykłe skopiony, szczypce, kolec jadowy 4500 szt złota(utrzymanie 3 jedzenia)

Trolle
Troll wojownik - jednostka walcząca w zwarciu, maczuga, gruba skóra, 800 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Trolle górskie - jednostka dystansowa, miota w przeciwnikami głazami, gruba skóra, 1200 szt złota(utrzymanie 2 jedzenia)
Trolle kryształowe - elitarna jednostka walcząca w zwarciu, odporna na czary i broń dystansową, kryształowa skóra 3000 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Pancerny troll - elitarna jednostka walcząca w zwarciu, ciężki pancerz, dwie maczugi. 5000 szt złota (utrzymanie 3 jedzenia)

Żywiołak ziemi, jednostka walcząca w zwarciu 4000 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Żywiołak ognia, jednostka dystansowa 4000 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Żywiołak wody, jednostka dystansowa 3000 szt złota (utrzymanie 0.2 many)
Harpie - latające jednostki, szpony, wysysają manę, 3000 szt złota (utrzymanie 3 jedzenia)
możesz zedytować posta
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sro Wrz 17, 2014 8:23 pm

Nieumarli:
Szkielet - broń ręczna, nieumarli
Szkielet wojownik - broń ręczna, tarcza, nieumarli
Szkielet łucznik - łuk, nieumarli
Zombiak - …eee. to ma broń? łapska i to co znajdzie i użyje, nieumarli


Wampiry - broń ręczna, zbroja, nieumrali, wampir
Ożywieńcy - broń ręczna, lekka zbroja, nieumarli
Ghule: nieumarli, jad
Mumie - nieumarli
Jazda szkieletów: nieumarły koń, włócznia, tarcza, nieumarli
Czarni jeźdzcy – nieumarły koń, bron ręczna, lanca, tarcza, zbroja, nieumarli
Strażnicy grobowców: elitarne zbrojne wzmocnione szkielety, broń ręczna, tarcze

Ushabati: ożywiony strażnik grobu wielkości trola, dwuręczna broń
Nekromanci: magowie
Licze: magowie, kostury, nieumarli
Mroczne Elfy:
Wojownicy – miecze, tarcze, lekka zbroja
Łucznicy – elfy biegle posługujące się łuki
Włócznicy – włócznia, tarcza, lekka zbroja
Korsarze- bron ręczna, krótki łuk/lekka kusza, lekka zbroja

Czarna piechota – miecze, tarcze, zbroje
Wojownicy Cieni –zbroja, broń ręczna, krótki łuk/kusza
Wiedźmy - podstawowa magia, szable(sztylety), wytrawne szermierki, brak zbroi
Mroczni jeźdzcy - lekka kawaleria, miecze, włócznie, tarcze, lekkie zbroje
Jeźdźcy czarnokristwych - kawaleria, miecze, lance, tarcze, zbroje
Czarna Straż - ciężkozbrojny oddział wyposażony w halabardy
Assasyni - elitarni, zatrute sztylety, szable, wszelkie zabójcze wyposażenie
Egzekutorzy - elitarne ciężkozbrojne oddziały mrocznych elfów wyposażone w zabójcze dwuręczne miecze
Czarnoksiężnicy - magowie, kostury
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
taraben

avatar

Liczba postów : 405
Join date : 09/08/2014

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Czw Wrz 18, 2014 6:37 am

Tak zapytam, czy można robić pewien miks ras? Np gra się jednocześnie ludźmi oraz krasnoludami? Albo np, zakłada się że grając ludźmi kastą rządzącą są elitarni drakoni - zmiennokształtni najchętniej przyjmujący formę małego smoka, jednostki bardzo mocne ale bardzo nieliczne względem reszty i bez realnej możliwości szybkiego rozmnożenia?
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Troll



Liczba postów : 389
Join date : 09/08/2014

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Czw Wrz 18, 2014 10:22 am

Nie chcę nic mówić ale ta mechanika to jest śmiechowa. W takich grach to gracz powinien wymyślać swoją rasę i opisywać jednostki, itd...
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
taraben

avatar

Liczba postów : 405
Join date : 09/08/2014

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Czw Wrz 18, 2014 11:48 am

troll znowu puacze... To jest baza a nie ścisła mechanika.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Czw Wrz 18, 2014 2:47 pm

To jedynie koncept, luźne ramy.
Przykładowe jednostki które może posiadać dana rasa.


Tak zapytam, czy można robić pewien miks ras? <= nie, chyba że znajdziesz jakiś magiczny artefakt przywołujący żywiołaki, opanujesz magię nekromancji lub podbijesz neutralną wioskę innej rasy, ewentualnie ich zniewolisz lub wyzwolisz.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Belmoth



Liczba postów : 1
Join date : 15/08/2014

PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   Sob Paź 04, 2014 11:02 pm

Odświeżę to trochę, bo zdegustował, mnie ostatni PBF Ekonomiczny-Fantasy.

Mam Koncept Odnośnie bogów, a raczej wyznania.

Można to podzielić na 4 kupki, w której by procentowo zliczywało by się wyznawców, co dawało by też odpowiednie efekty.

Ateiści- Ogólnie Brak Efektów
Wiara Prymitywna(duchy przodów, matka natura)- Zmniejszone wydobycie drzew/kamienia, zwiększona zdrowotność ludności i pozyskiwanie jednostek zwierzęcych.
Wiara w Bogów- Powstawanie Zakonów itd. Możliwość pojawienia się jednostek specjalnych w postaci sług danego bóstwa.. Błogosławieństwa itd.
Herezja- Powoduje zamieszki itd. Za Herezje, uznaje się wiarę w demony, smoki i wynaturzenia tak jakby były bogami. Akceptowana, powoduje pozyskiwanie tych jednostek do swej armi, ale za to obniża to nasze stosunki z sąsiadami.

Działało by to na zasadzie procentowej wyznawców w danym państwie. Poziom Herezji, możne oznakowywać, procent szans na wybuchnięcie sporu pomiędzy wyznawcami innych bóstw.
Dla przykładu, tak powinna moim zdaniem wyglądać ta rozpiska:
Imperium Ghran
Ateizm: 5%
Wiara Prymitywna: 12%(Druidyzm)
Wiara w Bogów: 30% (Ghenghu[światło]) 35%(Melran[Rzemiosło)
Herezja: 18% (Kult Demogorgona[Książe Demonów][Szaleństwo])

W Takim przypadku jest spora szansa do możliwych walk między wyznawcami bogów(gdyż, różnica jest nieduża), jak również kult Demogrogona, może starać się zatapiać swoje kły, w imperium...

I jeszcze propozycja Rasowa:

Łupieżcy Umysłów

Rozrodczość: Fatalnie(problem z dobieraniem, odopwiednich osobników do Celofazy)
Walka Wręcz: Przeciętnie
Walka na Dystans: Przeciętnie
Magia: Specjalista
Technologia: Dobra
Dyplomacja: Słabo

Oczywiście, jest to tylko propozycja w celu wprowadzenia wynaturzeń, w świat gry. Chociaż opcja, możliwości tworzenia własnych ras nie jest wcale zła. Tylko trza by było wtedy dojść do wniosku, że to dopiero początki świata są... Bo tak, było by to troche dziwne...
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Edycja Fantasy   

Powrót do góry Go down
 
Edycja Fantasy
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Fantasy Factory.
» Almost o Good Fantasy PBF.
» Wielkie odkrycia geograficzne - edycja Chińska~

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Empire at War PBF :: Hydepark-
Skocz do: