Empire at War PBF

Empire at War PBF, jest to forum poświęcone PBF-om, na którym będą rozgrywane sesje strategiczno-ekonimiczno-polityczne w różnych światach, e epokach i klimatach.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Ekonomia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Zmyslax

avatar

Liczba postów : 264
Join date : 09/08/2014
Age : 25

PisanieTemat: Ekonomia    Sro Wrz 17, 2014 7:12 pm

I. Wstęp - mechanika




Mechanika ekonomii i gospodarki została ograniczona jak najbardziej tylko można - głównie do różnych modyfikatorów. A ograniczono ją na korzyść roleplaying'u, storytellingu i kreatywności graczy. Po otrzymaniu działu ze swoją nacją, powinniśmy ujrzeć w utworzonym przez Administratora temacie (o nazwie "Gospodarka") co następuje:

Kod:

[size=12][b]1. Skarbiec[/b][/size]
[b]Skarbiec[/b]: <Ilość środków finansowych, którą dysponujemy>
[b]Dochody[/b]: <Ilość pieniędzy wpływająca do naszego skarbca>
[b]Rozchody[/b]: <Ilość pieniędzy wypływająca z naszego skarbca>
[b]Zysk łącznie[/b]: <Różnica dochodów i rozchodów>
[size=12][b]2. Zyski[/b][/size]
[b]Przykładowe przedsięwzięcie nr.1[/b]: <Tutaj wpisywana jest ilość pieniędzy, która wpływa do skarbca dzięki przedsięwzięciu. Jeśli zysk jest tylko na określony czas, po liczbie pieniędzy wpisujemy w nawiasie liczbę tur, przez które zyski będą wpływać.>
[size=12][b]3. Straty[/b][/size]
[b]Przykładowa strata nr.1[/b]: <Podobnie jak wyżej, tyle że ze pieniądze wypływają ze skarbca.>
[size=12][b]4. Modyfikatory[/b][/size]
[b]Przykładowy modyfikator nr.1[/b]: <Wiadomo czym są modyfikatory. Wpływają w pewien sposób na straty, zyski, koszty i na przykład czas budowania. Nazwy modyfikatorów mogą być różne. Obliczając wartości w skarbcu należy brać pod uwagę wszystkie zapisane przez MG czynniki. Należy też pamiętać że dodatkowe modyfikatory możemy zdobyć w trakcie gry i mogą być one zarówno pozytywne, jak i negatywne. Uwaga! Należy pamiętać że jeśli modyfikator nie wpływa bezpośrednio na sam skarbiec, a na naprzykład inwestycje - to modyfikator jest podliczany przez GM'a dopiero po rozpoczęciu inwestycji. I tak na przykład - jeśli ktoś zdobył dochód ze złóż żelaza (w wysokości 300 denarów) a ma modyfikator +20% do dochodu z kopalin - wtedy jego dochód z tych złóż żelaza wzrasta dokładnie o te 20% - w efekcie dochód z kopalin wynosi 360.>

II. Działania - jak podejmować?




Co turę w temacie "Działania" możemy podejmować, jak sama nazwa wskazuje - różne ruchy i akcje. W trakcie jednej tury możemy ich podejmować niezliczoną ilość i zmieniać je do woli - oczywiście, dopóki nie nadejdzie czas ich wypełnienia. W jaki sposób powinno podejmować się działania? Oczywiście - najlepiej jest je odpowiednio fabularyzować! Warto też wplatać w tekst naszych działań wątki, które pozwoliłyby uargumentować skutki pozytywne podjętej przez nas akcji i zbić potencjalne skutki negatywne. Należy też pamiętać, że działania dotyczą tylko finansów i ekonomii! Szpiegostwo, wojna i inne tego typu sprawy posiadają swoje własne tematy. Przejdźmy teraz do garści porad..


III. Porady ogólne




Przy podejmowaniu jakichkolwiek działań, musimy pamiętać o epoce i regionie w którym toczy się gra. Wczesne średniowiecze to okres wielu różnych systemów ekonomicznych - w tym wczesnego feudalizmu, niewolnictwa a czasami nawet gospodarki rabunkowej (w przypadku niektórych nacji barbarzyńskich) - tak więc podejmując pierwsze działania powinniśmy pomyśleć o:
1. Kulturze/rasie - O ile kultura wojowników będzie specjalizować się w rzemiosłach związanych z wojną, o tyle trudniej będzie im na przykład konkurować z kulturą handlarzy..
2. Religii - w niektórych wyznaniach pewne działalności gospodarcze mogą być piętnowane - w innych niekoniecznie.
3. Posiadanych przez nas terytoria - moja ziemia jest raczej żyzna, czy nie ma tego typu walorów? A może jest bogata w minerały? Trzeba wykorzystywać posiadane przez nas terytorium jak najlepiej
4. Sąsiadach - w późniejszych etapach gry warto interesować się tym, co produkują nasi sąsiedzi. Jeśli wszyscy na około zajmować się będą hodowlą zboża, to ktoś musi produkować dla nich narzędzia.
5. Dyplomacji - brak ceł z niektórymi nacjami może przyczynić się do wzrostu gospodarczego. Chociaż niektórzy mogą uważać inaczej!
6. Systemie rządów - niektóre formy rzadów mogą byc bardziej przychylne gospodarce feudalnej, a inne rabunkowej.
7. NPC - handel z niezależnymi, niemożliwymi do grania nacjami może bardzo się opłacić - szczególnie jeśli to my jesteśmy jedynymi, którzy sprowadzają ich egzotyczne towary!
8. Oszczędność - jak największe cięcia kosztów i oszczędzanie pieniędzy na przyszłe inwestycje mogą być bardzo opłacalne. Warto się nad tym chwilę zastanowić.
9. Przed wysłaniem działań - pomyśl nad nimi jeszcze raz. Czy jest w nich jakiś koszt, który niekoniecznie jest taki ważny? Może da się tu i tam oszczędzić? Może gdzieś popełniłem błąd?

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Ekonomia
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Ekonomia Westeros i Essos
» Handel i ekonomia

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Empire at War PBF :: Hydepark-
Skocz do: