Empire at War PBF

Empire at War PBF, jest to forum poświęcone PBF-om, na którym będą rozgrywane sesje strategiczno-ekonimiczno-polityczne w różnych światach, e epokach i klimatach.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Zasady polityczne

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Zasady polityczne   Sob Sie 09, 2014 3:08 pm

Zasady polityczne

W tym temacie opisane są zasady i regulacje dotyczące prowadzenia polityki, dyplomacji i traktatów, a także polityczne konsekwencje wojen.

Mimo, że pozornie mają najmniejsze znaczenie, to z nimi jest najwięcej problemów. Niektórzy zręcznie lawirują między przepisami i zasadami, naginając wszystko na swoją korzyść i wykorzystując wszystkie niedociągnięcia.

Powtórzę się, ale przypomnę. Ostatecznie o wszystkim i tak decyduje mistrz gry, a mechanika jest tylko źródłem informacji na jej temat. Świat jest za bardzo otwarty, a wy macie za dużo możliwości działania, aby wszystko opisać.

Polityka historyczna w skrócie

Państwa pierwszorzędne i drugorzędne opierają skład swojego rządu i jego ustrój na podstawie danych historycznych. Jeżeli w roku startu gry czyli 1933 w państwie odbywały się wybory, możecie wybrać między nimi. Wyjątkiem są państwa, które fabularnie mają już obsadzony rząd.

Państwa marionetki również mają ściśle określony rząd.

Ich polityka zewnętrzna zależy od was, jednak musicie pamiętać, że reprezentujecie swoje państwo. To oznacza, że agresywna polityka i grożenie interwencjami przez Francję czy WB będzie niemile widziana przez obywateli, co będzie oznaczało zmniejszenie poparcia, a np. jeżeli nie ma zagrożenia dla ZSRR to sprzymierzanie z faszystami czy demokratami będzie widziane przez innych członków partii jako odchyłka od prawdziwego komunizmu. Wiadomo jak takie osoby kończyły.



Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady polityczne   Sob Sie 09, 2014 3:40 pm

Polityka międzynarodowa

Polityka międzynarodowa jest kreowana zarówno przez graczy jak i mistrzów gry. Ci drudzy odpowiadają za dyplomację państw NPC i wydarzenia, które mogą wpływać na politykę międzynarodową.

Gracze muszą pamiętać tylko jakim typem rządu grają i jaki kraj reprezentują i dostosowywać swoją politykę zagraniczną do swojego kraju. Np. Nazistowski rząd popierający ZSRR nie wygląda najlepiej, tak samo jak komunista popierający kapitalizm.

Obowiązują oczywiście wszystkie zasady dotyczące pisania postów i pamiętajcie, że na arenie międzynarodowej zawsze reprezentujecie rząd.

Na starcie utworzone są trzy główne sojusze, w których jest tylko założyciel. Wyjątkiem są Alianci którzy są na razie luźnym związkiem bliskich sojuszników, którzy mają wspólne interesy - utrzymanie kolonii i równowagi w Europie. Ich "założyciele" nie mogą z nich wyjść, ponieważ sojusze te będą miały znaczenie międzynarodowe.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady polityczne   Sob Sie 09, 2014 3:56 pm

Dyplomacja

Wszelka oficjalna dyplomacja musi zostać napisana na forum w świecie gry. Tylko ustalenia tam zapisane i oficjalnie podpisane mają siłę dyplomatyczną i tylko na nich można opierać swoje argumenty. To samo dotyczy się traktatów, paktów i wszystkiego na co chcecie się powoływać.

Chcąc rozpocząć oficjalne rozmowy dyplomatyczne, czy też omawiać traktat handlowy należy założyć temat w odpowiednim dziale. Odpowiednio dla dyplomacji tutaj: i dla traktatów handlowych tutaj:

Tytuł tematu, w którym będą odbywał się rozmowy dyplomatyczne musi zawierać nazwę spotkania, albo nazwy państw biorących w nich udział

Zapraszający na rozmowę dyplomatyczne jawnym tekstem zaprasza kraje i tylko głowy tych państw mają możliwość pisania w tym temacie. Każde inne naruszenie prywatnej dyplomacji będzie traktowane jako próba szpiegostwa, albo wtargnięcie na teren prywatny i skończy się tak jak to opisano w regulaminie ostrzeżeniami, a w poważniejszym przypadku odgórną abdykacją i banicją.

Zazwyczaj tematy poruszane podczas oficjalnych rozmów są tajne i ukryte dzięki funkcji hide

Kod:
[hide]Tekst[/hide]

Nie dotyczy się do otwartych konferencji, w których udział bierze cały świat, gdzie siłą rzeczy wie o nich cały świat.

Podczas ukrytych rozmów rządzący rozmawiają z równymi sobie i nie trzeba trzymać się wszystkich zasad pisania postów, jednak gdy podczas rozmów ujawniany jest jakiś fragment jawnie należy utrzymywać poziom rozmów na wysokim poziomie.


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Nie Wrz 24, 2017 5:26 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady polityczne   Sob Sie 09, 2014 4:54 pm

Wojna

Oprócz skutków militarnych wojna ma także wiele skutków politycznych.

Wojny mają wiele skutków ubocznych. Prócz samego starcia wojsk i pokazu siły, cierpi na niej gospodarka, ludność cywilna, ale i reputacja agresora na arenie międzynarodowej. Szczególnie gdy ten nie miał żadnego twardego powodu do wszczynania wojny.

Casus Belli

Z łacińskiego powód do wypowiedzenia wojny, w skrócie CB. Ma on kluczowe znaczenie przy wypowiadaniu wojen, ponieważ powoduje, że żołnierze wierzą, że o coś walczą, a obywatele agresora mają podany powód dlaczego ich kraj zdecydował wkroczyć na ścieżkę wojny. To czy inne kraje będą uważały ten powód do wojny za słuszny okaże się jak już go użyjecie, ale lepsze coś niż nic.

Brak CB spowoduje większy spadek poparcia niż byłoby to w przypadku jego posiadania. Dobre CB nawet zwiększy poparcie, ponieważ ludzie będą z entuzjazmem iść na wojnę gdyż w ich mniemaniu jest ona ważna i sprawiedliwa.

Wypowiedzenie wojny

Sam akt wypowiedzenia wojny najczęściej ma dwie postaci. Jest to oficjalne wypowiedzenie wojny na arenie międzynarodowej jak i sam atak na granice. W gestii gracza leży to co będzie pierwsze. Należy jednak pamiętać o tym, że państwa demokratyczne raczej najpierw wypowiadają wojnę, a dopiero potem działają.

Tak jak już wspominano wcześniej wypowiedzenie wojny wiąże się z reakcję społeczeństwa. Bazowo wojna zawsze przynosi spadek poparcia ponieważ część obywateli zawsze będzie z niej niezadowolona. Dodatkowo dochodzi do tego sprawa powodu wojny, opisana powyżej. Dodatkowo na poparcie będzie miała wpływ reakcje pozostałej części świata. O ile dla Rzeszy czy ZSRR nie będzie to miało większego znaczenia, to dla mniejszego państwa już tak. Dużo zależy także od reżimu politycznego panującego w kraju, ale o tym będzie później.

Wojna

Podczas wojny cały czas trwają jej skutki polityczne. Społeczeństwo będzie reagować na sytuację na froncie, a dodatkowo z podstawowo poparcie będzie malało wraz z długością trwania wojny. Kolejne miesiące będą osłabiały wolę walki i entuzjazm społeczeństwa, a pogłębiało jej niechęć do wojny.

Po wojnie

To co będzie po wojnie zależy od tego czy jesteśmy zwycięzcami czy przegranymi. Ci drudzy muszą się zdać na łaskę tych pierwszych.

Zwycięzca decyduje co zrobi z podbitymi terenami. Standardowymi zachowaniami są:
- Anektowanie całego kraju
- Przyłączenie części ziem
- Utworzenie marionetkowego rządu
- Oddanie kraju obywatelom po obaleniu dyktatora

Zyski z zagospodarowania podbitych ziem będą różne i zależeć od ogólnej sytuacji. Na przykład, po długiej i wyczerpującej wojnie totalnej, gdzie zniszczono wiele miast zyski z aneksji ziem będą mniejsze niż w przypadku szybkiej i sprawnej ofensywy zakończonej małymi stratami. Pozostawienie kraju w ruinie po oddaniu go obywatelom także nie będzie dobrze odebrane przez świat.

Podczas aneksji i przyłączania ziem, przyłączamy także siłą ludzi, którzy ją zamieszkują. Ci o ile nie wyzwalaliśmy ich z rąk tyrana, który ich uciskał i nie popełnialiśmy zbrodni na cywilach nie będą za nami przypadać, a w skrajnym przypadku, będą nas nienawidzić.

Zgodnie z tym poparcie w państwie, będzie spadać w zależności od tego jak wiele terenu przyłączyliśmy i ilu obywateli obcej narodowości zyskaliśmy. Jeżeli przyłączymy do kraju więcej obywateli niż mieliśmy można się liczyć z spadkiem poparcia nawet o 50%, a nawet więcej.

Utworzenie państwa marionetkowego nie zabiera nam wiele poparcia, ale także powoduje, że nie mamy pełnej zwierzchności nad marionetkami. Także wojska, które pozostały pod kontrolą tego kraju o ile złożą przysięgę wierności nowemu rządowi przejdą na stronę marionetki. Zyski gospodarcze z tego zależą od ustaleń z marionetkowym rządem(jeżeli ma dochodzić do transferu) lub tego, czy zabieramy część ich państwa. Więcej o nich tutaj

Podczas aneksji państwa, lub zabierania części ich ziem zdobywamy gospodarkę tam leżącą. Jej ilość będzie zależała od decyzji mistrza gry.

Gracz może robić pytać się mistrz gry, o sytuację na podbitych ziemiach, a także delikatnie sondować podbite społeczeństwo

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady polityczne   Sob Sie 09, 2014 6:42 pm

Pakty i traktaty

Gracze podczas gry mogą podpisywać różnego rodzaju traktaty i pakty. Najważniejszą rzeczą jaką powinniście o nich wiedzieć, że we wszystkich traktatach oprócz paktów o nieagresji musicie napisać o zasadach tej umowy, a także o konsekwencjach jej złamania i sposobie ich egzekwowania. Jako mistrzowie gry w takich traktatach za złamanie odejmujemy tylko poparcie w kraju, które wiąże się z niezadowoleniem ludzi z powodu zachowa rządu, a także pamiętamy o tym gdy państwo, które złamało traktat, będzie chciało podpisać cokolwiek z państwem NPC.

Słowem. Co macie w traktacie to obowiązuje.

Wyjątkiem jest pakt o nieagresji(PON), który zawsze jest problematyczny, dlatego ma odgórne zasady.

Traktaty, których podpisania jawnie nie ogłoszono, są znane tylko obu rządom, a więc nie mają żadnego wpływy na obywateli obu tych krajów. Niektórych traktatów nie można trzymać tajnie podpisanych(czyli bez oficjalnego ogłoszenia), ponieważ oddziałują one na obywateli.

Pakt o nieagresji

Państwa podpisujące pakt o nieagresji muszą określić jego długość. Mogą także ustalić karę za jego złamanie przez którąś ze stron. Jeżeli jest ich taka wola mogą przelać pewną kwotę do Banku Światowego. W razie złamania PONa, bank automatycznie przelewa pieniądze na konto państwa poszkodowanego.

Za złamanie paktu o nieagresji uznaje się:
- zbrojną napaść
- prowadzenie działań, poprzez które drugi kraj ponosi straty gospodarcze
- przechwycenie szpiegów działających na niekorzyść poszkodowanego(o ile udowodni się ich pochodzenie)

Pochwycenie szpiegów, którym nie można zarzucić nic po za tym, że są i szpiegują rozwiązywane jest arbitralnie i może skończyć się unieważnieniem paktu o nieagresji, jednak w takim przypadku żadna ze stron nie może podejmować wrogich działań do końca tury.

Pakt o nieagresji podpisany z państwem posiadającym marionetek dotyczy także ich ponieważ państwo główne jest ich protektorem Dotyczy to tylko jawnych marionetek.

Złamanie paktu o nieagresji powoduje jeszcze większy spadek poparcia i dramatyczny spadek zaufania innych państw do niego.

Gdy pakt o nieagresji zostanie złamany, a była przewidziana kara za jego złamanie i pieniądze nie leżały zdeponowane w banku, lub też korzystano z obu metod to automatycznie na konto poszkodowanego przelewana jest połowa kwoty zapisanej w porozumieniu. Drugą połowę należy wyegzekwować samodzielnie. Jeżeli państwo, które złamało pakt o nieagresji nie ma tyle pieniędzy automatycznie popada w długi, jeżeli ten przekroczy dochód państwa jest ono traktowane jako bankrut.


Ostatnio zmieniony przez Peroox dnia Czw Wrz 04, 2014 3:54 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Peroox
Admin


Liczba postów : 1513
Join date : 07/08/2014

PisanieTemat: Re: Zasady polityczne   Sob Sie 09, 2014 7:55 pm

Polityka wewnętrzna - Ustrój

Polityka wewnętrzna określa kilka zasad dotyczących ustroju jak i jak zasad politycznych wewnątrz kraju - np. wybory

Polityka, ideologie i obywatele

Każde państwo posiada ustalony na początku rodzaj reżimu politycznego, jaki panuje w tym kraju. Reżim polityczny jest ogół metod, którymi posługuje się władza państwowa w stosunkach z ludnością, a także zasady, jakimi się ona kieruje w tych stosunkach

Wyróżniamy takie rodzaje reżimów jak:
- reżim demokratyczny
- reżim autokratyczny
-reżim totalitarny

Ma to znaczący wpływ na to jakie losy wewnętrzne państwa.

Reżim demokratyczny:
- wybory
- duży wpływ poparcia na rząd
- duża podatność na zmiany poparcia
- wywołanie wojny powoduje większe straty poparcia

Reżim autokratyczny:
- wybory(zależne) lub rządy silnej ręki(może być opiekuńcza, ważny jest wizerunek przywódcy)
- średni wpływ poparcia na rząd
- średnia podatność na zmiany poparcia

Reżim totalitarny:
- wymagane twarde rządy(nie oznacza to represji, ale dbania o wizerunek silnego przywódcy)
- mały wpływ poparcia na rząd
- mała podatność na zmiany poparcia niewynikające z wojen
- wywołanie wojny nie powoduje od razu dużego spadku poparcia


Wybory

Ważną rzeczą w krajach demokratycznych są wybory. O ile w państwach totalitarnych nie trzeba się ich obawiać i wystarczy chronić głowę swojego państwa przed zamachami ze strony wroga, lub niezadowolonej ludności. O ile jeszcze oczywiście kontrolujemy armię i policję.

Władze państw demokratycznych są rozliczane przez obywateli podczas wyborów. Śledzili oni wasze dotychczasowe postępy i wiedzieli jakie obietnice składaliście im podczas ostatnich wyborów(wasze plany, które wysłaliście/wyślecie mistrzowi gry podczas rekrutacji).

Wybory są proste. Mechanika liczenia głosów nie jest dla graczy, ale wiecie co jest podczas nich brane pod uwagę, a są to:
- wasze rządy od startu gry
- przeprowadzona kampania wyborcza - obietnice i cele na następne 4 lata rządów.
- sytuacja polityczna na świecie
- modyfikatory związane m.in z wpływem obcych państw(mogących fałszować wybory), albo przedwyborczymi działaniami rządu

Gdy zostaną ogłoszone wybory, gracze państw demokratycznych mają za zadanie znaleźć wszystkie główne partie polityczne(wszystkie może przesadzone, ale 5-6 głównych, najlepiej jeżeli będzie pełen wachlarz od prawej do lewej).

Przy wyborach na prezydenta również ta sama zasada, z tym, że podajemy nazwiska kandydatów i partię do której przynależą.

Wybory prezydenckie i wybory do parlamentu

Po dwóch turach w grze dochodzi do pierwszych wyborów parlamentarnych. Gracz chcąc zachować pełnię władzy nad swoim państwem musi wygrać wybory i ustanowić ponad 51% większości w parlamencie. Możliwe jest osiągnięcie tego stanu również przez koalicję, aczkolwiek wtedy trzeba pamiętać o tym aby go nie utracić.

Wybory prezydencie odbędą się w 4 turze od rozpoczęcia gry. Jeżeli gracz kontroluje parlament to wygranie wyborów prezydenckich pozwala zachować pełnię władzy, a przegrana powoduje, że gracz będzie się musiał dogadać z prezydentem przez co nie ma pełni władz decyzyjnych.

Całkowite przegranie wyborów powoduje, że gracz traci władzę w państwie, ale nadal może działać jako opozycja.

W różnych odmianach demokracji sytuacja może wyglądać nieco inaczej.

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://empireatwar.forumpolish.com
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Zasady polityczne   

Powrót do góry Go down
 
Zasady polityczne
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Zasady działania forum
» Gry karciane
» Zasady szkolenia
» Zasady i opisy genetyk
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Empire at War PBF :: Dział techniczny :: Zasady Gry-
Skocz do: