Empire at War PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Empire at War PBF

Empire at War PBF, jest to forum poświęcone PBF-om, na którym będą rozgrywane sesje strategiczno-ekonimiczno-polityczne w różnych światach, e epokach i klimatach.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Mechanika gry

Go down 
AutorWiadomość
Arie

Arie


Liczba postów : 428
Join date : 12/08/2014

Mechanika gry Empty
PisanieTemat: Mechanika gry   Mechanika gry Icon_minitimePon Wrz 19, 2016 6:08 pm

Mechanika gry opierać się będzie na prostym systemie statystyk i umiejętności, który pozwoli odzwierciedlić daną postać. Typowe RPG.

Statystyki
Nie ma górnych granic statystyk - można je rozwijać w nieskończoność.

Siła: Określa krzepę fizyczną i ogólną siłę postaci. Decyduje o tym jakie obrażenia jesteśmy w stanie zadać i jaką broń jesteśmy w stanie unieść.

Wytrzymałość: Określa wartość obrony i ogólnej wytrzymałości naszej postaci.

Witalność: Określa zdrowie i żywotność postaci. Jeden punkt witalności to 5 punktów zdrowia.

Sprawność: Współczynnik określający kondycję postaci. Szybkość poruszania się i refleks również wchodzą do tej grupy. Określa możliwość uniknięcia/trafienia ataku.

Inteligencja: Określa on zdolności logiczne i umysłowe postaci - statystyka progowa przy użytkowaniu przeróżnych skomplikowanych urządzeń, czytaniu ksiąg, zwojów itp.

Wola: Współczynnik określający sprawność magiczną postaci. Określa siłę magii i ilość many (1 pkt. woli to 5 pkt. many) i potęgę woli czarowników, a także pozwala opanowywać coraz bardziej zaawansowane zaklęcia.

Umiejętności
Umiejętności mają progi zaawansowania - maksymalnie można osiągnąć 20 poziom każdej umiejętności.

Walka
Te umiejętności nie są objęte progiem zaawansowania - można je rozwijać do woli.

Wręcz: Określa wprawność postaci w walce na gołe pięści.
Dystansowa:
- Łuki:
- Kusze:
- Broń miotana:
Bronią białą:
- Miecze jednoręczne:
- Miecze dwuręczne:
- Broń obuchowa: np. maczugi, młoty bojowe
- Broń drzewcowa: np. halabardy, glewie, kopie
- Bronią defensywną: mp. tarcze, pawęże

Magia:
- Ogień:
- Woda:
- Wiatr:
- Ziemia:
- Energia:
- Magia Światła:
- Magia Mroku:
- Nekromancja:
- Magia Natury:
- Plugawa Magia:

Jazda konna:
Polowanie:
Zielarstwo: Określa umiejętności w rozpoznawaniu, obrabianiu i zbieraniu ziół
Alchemia: Określa umiejętności w warzeniu mikstur, eliksirów, maści itp.
Rzemiosło: Określa umiejętności w tworzeniu uzbrojenia, broni itp.
Podstęp: Określa umiejętności w łamaniu zabezpieczeń
Perswazja: Określa umiejętności w przekonywaniu innych do swych racji
Dowodzenie: Określa umiejętności w dowodzeniu i zarządzaniu żołnierzami


Rozwój
Typowy RPG - postać zdobywa poziomy poprzez przeróżne działania - walkę, rozwiązywanie zagadek, podejmowanie decyzji i wszelkie inne działania. Po awansie, postać otrzymuje określoną ilość punktów do wydania w statystyki i umiejętności (zależne od klasy postaci), którą może dowolnie rozdać.

Rozgrywka

Walka

Atak
Podstawowa forma przeliczania punktów na wartość ataku to:
Siła + umiejętność walki (zależna od tego czym atakujemy)
Jednakże są to jedynie wartości poglądowe. Ogromną rolę ma także opis fabularny, logiczność i spójność ataku.

Obrona
Podstawowa forma przeliczania punktów na wartość obrony to:
Wytrzymałość + 1/2 umiejętności walki (jeżeli bronimy się np. mieczem, czy inną bronią nie bezpośrednio defensywną) lub 100% umiejętności walki (jeżeli bronimy się bronią defensywną)
Tutaj też, duże znaczenie ma opis fabularny obrony.

Zadawanie obrażeń
Jest to różnica między wartością ataku i obrony. Przykład:

Wojownik o sile 10 i umiejętności walki mieczem jednoręcznym 5, atakuje wojownika o wytrzymałości 6, witalności 4 i umiejętności walki mieczem jednoręcznym 6.

Atak: 10+5=15
Obrona: 6+3=9

Zadane obrażenia: 15-9=6
Zdrowie: 20-9=11

Tak to wygląda w dużym skrócie, jednak liczy się rodzaj broni, opis ataku i multum innych modyfikatorów.

Uniki
Atakowany może spróbować uchylić się przed atakiem atakującego. Wówczas w grę wchodzi sprawność obojga, na podstawie których stosunku tworzy się rzut kością, który decyduje o powodzeniu takiej akcji.

Magia
Używać można wyłącznie fabularnie poznanych czarów. Zatem - mag rzuca zaklęcie, traci odpowiednią ilość many i co dalej? Nie ma żadnych przeliczników na szansę na obronę, uniknięcie - na podstawie opisu atakowanego i jego wszystkich statystyk, MG podaje wynik takiej akcji wraz z zadanymi obrażeniami.
Powrót do góry Go down
 
Mechanika gry
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mechanika edycji fantasty
» Mechanika [ testowa jeszcze ]
» Dyskusja nad arkuszem i mechaniką gospodarczę EaW 3
» Edycja z mechaniką Domination - chętni

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Empire at War PBF :: Offtopic :: Tale PBF :: Zasady gry-
Skocz do: