Odświeżę to trochę, bo zdegustował, mnie ostatni PBF Ekonomiczny-Fantasy.
Mam Koncept Odnośnie bogów, a raczej wyznania.
Można to podzielić na 4 kupki, w której by procentowo zliczywało by się wyznawców, co dawało by też odpowiednie efekty.
Ateiści- Ogólnie Brak Efektów
Wiara Prymitywna(duchy przodów, matka natura)- Zmniejszone wydobycie drzew/kamienia, zwiększona zdrowotność ludności i pozyskiwanie jednostek zwierzęcych.
Wiara w Bogów- Powstawanie Zakonów itd. Możliwość pojawienia się jednostek specjalnych w postaci sług danego bóstwa.. Błogosławieństwa itd.
Herezja- Powoduje zamieszki itd. Za Herezje, uznaje się wiarę w demony, smoki i wynaturzenia tak jakby były bogami. Akceptowana, powoduje pozyskiwanie tych jednostek do swej armi, ale za to obniża to nasze stosunki z sąsiadami.
Działało by to na zasadzie procentowej wyznawców w danym państwie. Poziom Herezji, możne oznakowywać, procent szans na wybuchnięcie sporu pomiędzy wyznawcami innych bóstw.
Dla przykładu, tak powinna moim zdaniem wyglądać ta rozpiska:
Imperium Ghran
Ateizm: 5%
Wiara Prymitywna: 12%(Druidyzm)
Wiara w Bogów: 30% (Ghenghu[światło]) 35%(Melran[Rzemiosło)
Herezja: 18% (Kult Demogorgona[Książe Demonów][Szaleństwo])
W Takim przypadku jest spora szansa do możliwych walk między wyznawcami bogów(gdyż, różnica jest nieduża), jak również kult Demogrogona, może starać się zatapiać swoje kły, w imperium...
I jeszcze propozycja Rasowa:
Łupieżcy Umysłów
Rozrodczość: Fatalnie(problem z dobieraniem, odopwiednich osobników do Celofazy)
Walka Wręcz: Przeciętnie
Walka na Dystans: Przeciętnie
Magia: Specjalista
Technologia: Dobra
Dyplomacja: Słabo
Oczywiście, jest to tylko propozycja w celu wprowadzenia wynaturzeń, w świat gry. Chociaż opcja, możliwości tworzenia własnych ras nie jest wcale zła. Tylko trza by było wtedy dojść do wniosku, że to dopiero początki świata są... Bo tak, było by to troche dziwne...