Technologia
Dział technologii jest w czasie prac przebudowy starego systemu technologii na nową mechanikę. Ochotnicy proszeni o kontakt, sam dział powinien być przebudowany w do 21.09.2018Rozwój technologiczny jest jednym z kluczy do zwycięstwa. Samą technologią niczego się nie zdobędzie, ale wykorzystana w gospodarce, wojskach, albo do polityki może znacznie przyczynić się do zwycięstwa. Zastosowanie nowych odkryć, w którejś z tych trzech dziedzin może dać przewagę, choćby drobną która skutecznie przysłuży się do zwycięstwa, a jeżeli nie zawsze można próbować ją sprzedać innym.
Kilka podstawowych technologii jest tutaj podanych, a większą ich ilość gracze mogą wymyślić w swoim centrum naukowym, w odpowiednim dziale na tajnym forum. Nie gwarantujemy, że każda z waszych technologii zostanie zaakceptowana, choćby była najlepiej napisana. Nie ma też gwarancji, że faktycznie będzie zwiększała potencjał państwa, lub dawała konkretne zyski. Podczas wymyślania własnej technologii należy trzymać się realiów świata.
W sumie technologie można podzielić na trzy kategorie:
- ogólne
- gospodarcze
- militarne
Technologie ogólne są rzadko spotykane, ponieważ wszyscy skupiają się na powiększaniu dochodów z gospodarki, albo wsparciu wojsk, jednak jeżeli technologia nie zalicza się ani do jednej, ani do drugiej to będzie to technologia ogólna. Technologie te mogą być jednak podstawą do dalszego rozwoju technologii, zwiększać efektywność działania państwa w innych aspektach lub po prostu dzięki dobrej reklamie źródłem zarobku ze sprzedaży jej.
Technologie gospodarcze, to wszystkie technologie, które oddziaływają na gospodarkę i zwiększają zyski z niej lub też same generują dochód o ile pozostaje w ścisłej korelacji z ekonomią.
Technologie wojskowe dzielimy na dwa rodzaje:
- Technologie - nowe rodzaje broni lub technologie, które wesprą żołnierzy i ich wyposażenie
- Generacje - opracowywany jest lepsza i doskonalsza broń
Generacje szerzej są opisane w dziale zasady militarne, a dokładniej
tutaj. W tym dziale znajduje się tylko informacja na temat jej sprzedawania.
Technologie(ale nie generacje) można sprzedawać na rynku międzynarodowym o ile posiada się na nią licencję, co oznacza pełny komplet dokumentacji o danej technologii. Aby zakupić technologię z licencją fakt ten musi być wyraźnie zaznaczony podczas handlu.
Generacje również można sprzedawać na rynku międzynarodowym, ale odnosi się to do dokumentacji technicznej. Na jej podstawie można wdrożyć do badań własną generację, która dzięki tej dokumentacji będzie kosztował o 10%. Ze względu na wzorowanie się na gotowym projekcie istnieje wiele możliwości podobieństw do oryginału.
Można też sprzedawać wyposażenie wojskowe na zamówienie. Polega to na tym, że przemysł sprzedającego produkuje sprzęt dla zamawiającego. Nie następuje wtedy wymiana technologii! Do obsługi sprzętu szkoleni są żołnierze strony kupującej. Nie dotyczy to tylko takich jednostek jak: Garnizon, Piechota(również górska, morska i pow. desantowa), Kawaleria.
Ograniczeniem podczas takich transakcji są limity handlowe ustalane przez mistrzów gry.
Technologie podstawoweOgólne- Badania nuklearne:
Podstawy teoretyczne do badań nuklearnych - technologia ta daje podstawy do prac nad rozszczepieniem jądra atomowego, oraz rozwojem technologii nuklearnych.
Koszt badania: 35 mln, 5 PB
Długość badań: 2 tury
Separacje izotopów - technologia ta
Koszt badania: 66 mln, 7 PB
Długość badań: 2 tury
Wymagania: Podstawy teoretyczne do badań nuklearnych, pozyskanie na kontrakt rządowy dwóch naukowców fizykochemii, którzy pracowali nad atomem.
Teoretyczne podstawy reakcji łańcuchowej - roz
Koszt badania: x mln, x PB
Długość badań: x tur
Wymagania: Separacja izotopów
Prototypowy reaktor atomowy
Wymagania: Teoretyczne podstawy reakcji łańcuchowej
Właściwy reaktor atomowy
Wymagania: Prototypowe reaktor atomowy
Badania nad konstrukcją bomby atomowej
Wymagania: Teoretyczne podstawy reakcji łańcuchowej
Wytwarzanie bomb atomowych
Wymagania: Badania nad konstrukcją bomby atomowej i Właściwy reaktor atomowy lub Prototypowe reaktor atomowy oraz czas/naukowców
MilitarneSamobieżna Platforma Bojowa (SPB) - technologia polegająca na opracowaniu techniki umieszczania dział różnego rodzaju na podwoziu pojazdu mechanicznego zdolnego do samodzielnego poruszania się wraz z umieszczonym na nim dziale. Jest to technologia wymagana do zastępowania artylerii holowanej przez działa samobieżne, które dalej będą rozwijane wraz z postępem generacji sprzętu artyleryjskiego i adekwatnych do oddziału transporterów lub wozów opancerzonych. Ulepszenie to zwiększa mobilność i prędkość ataku oddziałów z nich korzystających.
Koszt badania: 50 mln, 6 PB
Długość badań: 1 rok (2 tury)
Wymagania: V generacja transporterów piechoty i IV generacja wozów bojowych lub wojsk pancernych
Podstawy batalistyki rakietowej - technologia ta daje podstawy do prac nad stworzeniem rakiet kierowanych, a także ogólnym rozwojem technologii rakietowej
Uwaga: Technologia ta jest wymagana do jakichkolwiek prac nad bronią rakietową
Koszt badania: 40 mln, 6 PB
Długość badań: 1 rok (2 tury)
Nowoczesna artyleria rakietowa - technologia ta zwiększa efektywność wsparcia artyleryjskiego w zakresie komponentu baterii artylerii rakietowej jak i wydzielonych pułkach dywizji rakietowej (specjalne działanie i/lub technologia gracza).
Koszt badania: 30 mln, 8 PB
Długość badań: (2 tury)
Wymagania: Podstawy batalistyki rakietowej
Podstawa technologii radarowej - technologia ta pozwala nad rozwijaniem technologii radarowych
Koszt badań: 40 mln , 6 PB
Długość badań: 2 tury
Organizacja baz wojskowych - poprzez lepszą organizację i logistykę w bazach wojskowych zmniejsza się koszt ich utrzymania.
Koszt badań: 25 mln , 4 PB
Długość badań: 3 tury
Efekty: Modyfikator E6, w zakładce modyfikatorów zmniejsza się o 10% (z 1.00 do 0.90)
Gospodarcze:Mechanizacja rolnictwa - technologia ta zwiększa znaczenie mechanizacji rolnictwa, poprzez wydajniejszą pracę traktorów oraz maszyn.
Koszt badania: 60 mln, 10 PB
Długość badań: 2 tury
Efekty: Modyfikator I7 i I6, w zakładce modyfikatorów zmniejsza się o 10% (z 1.00 do 1.10)
Nowe materiały budowlane - technologia ta zmniejsza ceny budynków 20%
Koszt badania: 50 mln, 12 PB
Długość badań: 2 tury
Nowoczesna linia produkcyjna - technologia ta zwiększa wydajność przemysłu o 1PP dla przemysłu
Koszt badania: 25 mln, 4 PB
Długość badań: 1 tura
Ulepszone maszyny produkcyjne - technologia ta zwiększa produkcję zaopatrzenia o 2 jednostkę przez fabryki zaopatrzenia i o 1 j przez przemysł
Koszt badania: 35 mln, 3 PB
Długość badań: 1 tura
Nowoczesna prasa - każdy poziom centrum kulturowego przynosi 2 mln zysku
Koszt badania: 35 mln, 4 PB
Długość badań: 1 tura
Mechanizacja górnictwa - przemysł wydobywczy zwiększa premię o +50 energii/metalu/rzadkich metali lub +25 ropy
Koszt badania: 35 mln, 6 PB
Długość badań: 2 tura
Organizacja logistyczna - poprzez ulepszenie metody zarządzania przestrzenią magazynową oraz logistyki, zmniejszają się koszty utrzymania magazynów.
Koszt badań: 20 mln , 3 PB
Długość badań: 1 tury
Efekty: Modyfikator E10, w zakładce modyfikatorów zmniejsza się o 10% (z 1.00 do 0.90)
InnePenicylina - zmniejsza zachorowalność z zakażeń bakteryjnych. W wojsku zmniejsza straty pośrednie spowodowane ranami bądź chorobami bakteryjnymi.
Koszt badania: 25 mln, 5 PB
Długość badań: 1 tura
Specjalne: WB może zbadać tą technologie o 5 mln i 1PB taniej
Ulepszony magnetofon - pozwala na wielokrotne nagrywanie i odtwarzanie dzięków z taśmy magnetycznej o lepszej jakości.
Koszt badania: 10 mln, 3 PB
Długość badań: 1 tura
Efekty: + 1% poparcia
Specjalne: Kto to wie
...temat podczas tworzenia...[/b]